تازه های خبری:

▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌▌

شنبه 27 آبان 1396 Saturday 18 November 2017 28 صفر 1439

سخنی با استاندار ایلام:آب در چشمه و ستاد گرد جهان!

آب در چشمه و ستاد گرد جهان! سایت خبری ویرا- فرج اله صيدمحمدی-تا مادامی که جنابعالی مفتخر به ریاست ستاد اربعین در ایلام می‌باشید، ما موظف به یادآوری مسائل و مشکلات مبتلابه استان در موضوع اربعین هستیم و جنابتان مُخیّر به پاسخگویی و در صورت صلاحدید بررسی می‌باشید

بنام مرگمرگ بنام!

مرگ بنام! سایت خبری ویرا- خبر هم‌چون تندبادی سهمگین وزیدن گرفت و گرد مرگ و غم پاشید و رفت . تند ، سریع و کشنده!. چنان به سرعت در ناقوس مرگ دمید که مجال نفس کشیدن را از ۱۰ تن از کارگران پالایشگاه تهران گرفت

دیدگاه مصرفی به آموزش و پرورشحياط خلوتي به نام آموزش و پرورش

حياط خلوتي به نام آموزش و پرورش علي حسني- امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود و با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و بتدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است

یادداشت ها

انتخاب سردبیر

در ایلامِ کوچک بزرگ باشیم!

© نویسنده: سايت خبري ويرا - دوشنبه, 03 مهر 1396

IMAGE

سایت خبری ویرا- پدیده‌ی مدیریت در استان ایلام در سطوح پایین، میانی و ارشد از یک ناهمگونی و پیچیدگی خاصی برخوردار است که تعاریف آنها بسیار نزدیک به هم و تفاوت‌ها نیز به ندرت قابل تشخیص است، به گونه‌ای که مثلا مدیران...

هدف شما از انتخاب و حضور در فضای مجازی چیست؟

سرگرمی - 13.8%
بالابردن اطلاعات عمومی - 21.9%
دسترسی به اخبار - 44.4%
برقراری ارتباط - 16.3%

مجموع آرا: 160
امکان ارسال نظر براي اين نظر سنجي غير فعال شده است

یادداشت خبری


Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

Warning: Creating default object from empty value in /home/asreilam/public_html/modules/mod_latestnews_vt/helper.php on line 125

آخرین اخبار سایت

"جاده ی پشت قلعه مثلث برمودای آبدانان "

محمّد نعمتی- سايت ويرا- وسیله ی نقلیه ، جاده و انسان سه مولفه ی حمل و نقل زمینی هستند . وقتی این سه مولفه در کنار هم قرار می گیرند می توانند باعث رفاه حال انسان و تسهیل در تردد و جابجایی و انجام سایر فعالیتهای روزمره و.... شوند . از طرفی از دیرباز تا به امروز در کنار هم قرار گرفتن این سه مولفه در فرآیند حمل و نقل ، حوادث ناگوار و جانکاهی را برای مردم رقم زده است .

برای آنکه به عمق این فاجعه یعنی مرگ و میر در اثر حوادث رانندگی پی ببریم کافی است نگاهی به آمارهای کشته شدگان حوادث رانندگی در سالهای قبل داشته باشیم . آماری که در برخی سالها از مرز ۲۵/۰۰۰نفر هم گذشت یعنی در سی سال گذشته
شاید بالغ بر ۷۰۰/۰۰۰ کشته ی جاده ای داشته ایم . این تنها مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده ای است . آمار زخمی ها ، مجروحان و معلولان حوادث رانندگی بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است . راه دور نرویم اگر سری به قبرستانهای شهرستان آبدانان بزنیم براحتی می توانیم به آمار قربانیان جاده ، ماشین و انسان دست یابیم .
کارشناسان در وقوع حوادث رانندگی تاثیر هر سه عامل جاده ، ماشین و انسان را اگر چه یکسان نمی دانند ولی هر سه عامل را با درصدهای کم و زیاد از هم ، در وقوع حوادث رانندگی دخیل می دانند .
شهرستان آبدانان با داشتن جاده ها و پیچ های خطرناک سهم زیادی از حوادث جاده ای استان را به خود اختصاص داده است و در این میان ، جاده و پیچ های مسیر معروف به پشت قلعه که راه اصلی دسترسی روستاهای شرق شهرستان به بخش مرکزی و شهر آبدانان به شهرستان دهلران و استان خوزستان است کارکردی شبیه " مثلث برمودا " پیدا کرده است . در این مسیر گاهی در یک روز چند اتفاق و گاهی در هفته یا ماه اتفاق های ناگواری رخ می دهد که هر سه عامل ماشین ، جاده و انسان در بروز آنها نقش دارند . بنابراین برای کاهش آمار تصادفات و در نتیجه کاهش مرگ و میر و مجروحان جاده ای باید هر سه مولفه ای که نام
برده شده اند و در فرآیند حمل و نقل جاده ای در کنار هم هستند نسبت به رعایت حداقل استانداردهای لازم اهتمام جدی داشته باشند .
۱) جاده :
جاده در حمل و نقل زمینی دارای تعریف ، استاندارد و شاخص هایی است . در کشور ما طراحی ، ساخت و ساز ، نظارت و بهره برداری از آن عموماً توسط دولت و با بودجه های عمرانی دولتی انجام می گیرد . جاده ی استاندارد  باید دارای طراحی و مشخصات فنی مناسب ، زیر سازی ، روسازی ، شیب عرضی و شانه ی راه مناسب ، پیچ های استاندارد ، سرعت گیر، علائم  راهنمایی و رانندگی کافی و..... باشد تا نقش آن در وقوع حوادث رانندگی کاهش یابد .
۲) ماشین :
ماشین یا خودرویی که هر کدام از من و شما سوار آن شده و با آن تردد می کنیم باید از استانداردهای لازم و فنی برخوردار باشد . بدنه ی محکم ، سیستم تعلیق استاندارد ، قدرت موتوری مناسب ، سیستم ترمز استاندارد ، داشتن قدرت تعادل کافی در پیچ ها ، سربالایی ها و سرازیری ها ، ایربگ و کیسه ی هوای راننده و سرنشین و..... از حداقل های لازم برای یک خودروی فنی مناسب است .
۳) انسان :
انسان همیشه می تواند یک پای خوشی ها یا ناخوشی ها باشد . انسان این موجود زنده ی صاحب عقل و ادراک می تواند با تصمیمی درست یا نادرست حادثه ای تلخ یا شیرین را رقم زند . در بیشتر حوادث رانندگی خطای انسانی جزئی جدایی ناپذیر از علل حادثه بوده است . خواب آلودگی ، استفاده از تلفن همراه ، سرعت و سبقت غیر مجاز ، حرکات نمایشی ، کورس گذاشتن با ماشین های دیگر ، جر و بحث با سرنشینان ، عصبانیت و.... می توانند از علل مهم خطای انسانی در وقوع حوادث رانندگی باشند .
با این تفاسیر تا زمانی که این سه عامل به سطح قابل قبولی از استانداردهای لازم نرسند باید منتظر وقوع حوادث تلخ جاده ای بود . در برمودای جاده ی پشت قلعه آبدانان سه عامل خطای جاده ای ، ماشین و انسان سه ضلع این  مثلث شوم هستند . در سالهای اخیر شاهد جان باختن بسیاری از همشهریان عزیزمان در این مسیر و سایر نقاط حادثه خیز جاده ای همچون مسیر موازی با باند فرودگاه هزارانی و... بوده ایم . مسئولان شهرستان و استان باید تدابیر مناسبی برای اصلاح نقاط حادثه خیز بیندیشند به عنوان مثال در مسیر پشت قلعه تعریض جاده ،  نصب گارد ریل در مسیرهایی که احتمال سقوط ماشین از کنار
جاده وجود دارد یا دو بانده کردن جاده و جداسازی لاین های رفت و برگشت می تواند باعث کاهش حوادث ناگوار شود . در مسیر شهرک هزارانی ایجاد بلوار و جداکننده های مسیر ، ساخت پل عابر پیاده و  تعریض پل های جاده ای می تواند راهکار مناسبی باشد البته کارشناسان و اهل فن در این زمینه صاحب نظرند و می توانند نیازمندیهای هر مسیری برای بهبود تردد را تشخیص دهند . اما آنچه که نباید از نظر دور بماند خطای انسانی است.
ما آدم ها وقتی پشت فرمان ماشین قرار می گیریم یادمان باشد روی حداکثر ۳۲ درجه باد هوا (باد لاستیک خودرو ) قرار داریم خیلی دچار غرور نشویم  . یادمان باشد همیشه احتیاط را سرلوحه ی رانندگی خود کنیم . چرا که ممکن است مجموع خطاهای انسانی و علل جاده ای و نواقص خودرو دست به دست هم دهند و ما را در مثلث برمودا، گرفتار طوفان حوادث نمایند . آنچه در این نوشته به دنبال آن بودم هشدار و بیدار باشی به خودمان است که به یاد داشته باشیم نه جاده های ما استاندارد هستند و نه ماشین هایی که سوار می شویم پس حداقل ما خودمان به شکل استاندارد رانندگی کنیم تا بتوانیم بر علل جاده ای و
نواقص فنی ماشین پیروز شویم و در گرداب مثلث برمودای جاده ای غرق نشویم .

اضافه کردن نظر

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:

لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
« ویرا » مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
« ویرا » از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

 تبلیغات سايت خبري ويرا

      09120440191

 

 

 

 

 

 

 

 تمام حقوق سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی ویرا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد

Template Design:Dima Group