پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام - مدیر شعب پست بانک ایلام گفت: پارسال بیش از چهار میلیون تراکنش موفق در روستاهای استان در ۵۱ خودپرداز روستایی انجام گرفت که این عملکرد نشانه اهمیت باجه های روستایی پست بانک در کاهش تردد روستاییان به شهرهاست.

حاتم سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این خدمات برای روستاییان موجب صرفه جویی در وقت، هزینه، مصرف سوخت، افزایش رفاه، کاهش تردد آنها به شهرها و کاهش تصادفات جاده ای شده است.

وی برنامه های این بانک برای خدمت رسانی به روستاییان را متنوع خواند و افزود: سال گذشته همچنین راه اندازی سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کارتخوان ، فعالسازی ۲۱ هزار و ۶۰۰ مورد همراه بانک و ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد اینترنت بانک برای روستاییان نیز به منظور ترویج بانکداری الکترونیک و دسترسی آسان روستاییان به خدمات بانکی نوین صورت گرفت.

مدیر شعب پست بانک ایلام یادآور شد: پست بانک استان با استفاده از ظرفیت ۷۷ باجه روستایی به منظور رونق کسب و کار و تامین احتیاجات ضروری روستاییان طی سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان پرداخت کرده است.

سلیمانی ادامه داد: این تسهیلات در زمینه های منابع داخلی بانک، ازدواج، فرزندآوری، مسکن، مشاغل خانگی، حوزه فناوری اطلاعات و وام های اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید بوده است.

وی حمایت باجه های روستایی از فعالیت های ورزشی و فرهنگی روستاها را قابل توجه دانست و اضافه کرد: سال گذشته افراد نخبه روستایی که در کنکور سراسری رتبه زیر هزار داشته اند، توسط مدیریت شعب استان مورد تقدیر قرار گرفته و جوایز نقدی ارزشمندی به آنها اهدا شد.

مدیر شعب پست بانک استان ایلام به خدمات باجه های روستایی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تامین وجوه نقد زائران از طریق خودپردازهای روستایی، در چند نقطه استان دلار و دینار مورد نیاز آنان نیز در باجه ها تامین شد.

سلیمانی تاکید کرد: هرچند ارائه خدمات به روستاها دشوار و هزینه بر است و به علت مشکلات پشتیبانی باجه های روستایی هیچ بانکی حاضر به ایجاد باجه در روستاها نیست، اما تحقق برنامه های پست بانک در روستاها با ایثار و تلاش مضاعف همکاران پست بانک در سراسر کشور محقق شده است.

وی افزود: میانگین سپرده های مردم استان در باجه های روستایی بسیار پایین تر از متوسط کشوری بوده و اگر حمایت دهیاران و شوراهای روستاها جهت انتقال حساب دهیاری ها و تشویق مردم به سپرده گذاری در باجه های روستایی صورت نگیرد، تعداد ۴۲ باجه روستایی استان در آینده ای نزدیک تعطیل می شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ نفر به عنوان مسئول باجه، کاربر دوم و پیک در باجه های روستایی استان مشغول به کار هستند، تعطیلی باجه ها علاوه بر بر بیکار شدن این افراد تبعات اجتماعی و اقتصادی زیان باری برای روستاییان در پی دارد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان، ۲۹ شهر و ۵۷۸ روستا است./ ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group