پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام - مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به این‌که این پالایشگاه آماده تحقق نامگذاری سال جاری در زمینه رشد تولید است، گفت: ظرفیت تولید این پالایشگاه با اجرای فاز دوم به ۱۰،۲ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی، روح اله نوریان در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: پالایشگاه گاز ایلام با رشد تولید، در مسیر تحقق شعار سال است و تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر روی رشد تولیدات داخلی برای عدم اتکا ایران اسلامی در زمینه های مختلف به خارج از کشور سرلوحه اهداف کلان و اولویت های این پالایشگاه گازی برای افزایش کمی و کیفی محصولات و تحقق نامگذاری امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این پالایشگاه با احداث فاز دوم این پالایشگاه با افزایشی به میزان ۳.۴ میلیون مترمکعب خوراک ترش در روز به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید، افزود: پیشرفت کل طرح نزدیک به ۵۰ درصد است و پیش بینی می شود در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح؛ ظرفیت تولید پنج محصول این پالایشگاه بخصوص سه محصول استراتژیک گاز مایع خام، اتان و میعانات گازی بعنوان خوراک الفین مجتمع پتروشیمی ایلام ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

نوریان تاکیدکرد: سال گذشته ۷۰ درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده این پالایشگاه ساخت و تولید داخل و همسو با سیاست‌های نظام در حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت برنامه‌های مدونی برای جایگزینی کالای ایرانی به جای کالاهای خارجی در دستور کار قرار داده، گفت: تامین تجهیزات و ارتقاء فناوری های کلیدی مورد نیاز با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب، رفع وابستگی و حفظ عزت و استقلال کشور بوده که در این راستا قدم های خوبی نیز برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه این پالایشگاه با شناسایی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، گام های مثبتی در زمینه استفاده از این ظرفیت بالقوه نیز برداشته، افزود: حمایت و همراهی با شرکت های دانش بنیان موجب بهبود کسب و کار و عدم وابستگی به خرید کالاهای خارجی خواهد شد .

نوریان اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای رشد تولید و حمایت از کالای ایرانی، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری و با همکاری واحدهای مهندسی و عملیات، تلاش می شود که کالاهای مورد نیاز این پالایشگاه ازطریق شرکت‌های داخلی تامین شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group