پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

 


ایلام - ویرا - حسن نجفی سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در نشست خبری با خبرنگاران گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام بدون هیچ‌گونه حضور متخصص خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود که این واحد مرداد ماه سال جاری در مدار تولید قرار می‌گرفت اما کمپرسور 801 با مشکل مواجه شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

 

نجفی سمنانی ضمن اشاره به وجود بیش از یک هزار نیرو در شرکت پتروشیمی ایلام که استخدام قراردادی یا پیمانکاری‌ هستند افزود: از این میزان ۹۱ درصد بومی استان هستند و بیش از ۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: یکی از سیاست های شرکت پتروشیمی در استان به کارگیری نیروهای متخصص بومی بوده است و با تلاش و حمایت مسئولان هلدینگ خلیج فارس، در راستای ایجاد اشتغال تمام ظرفیت ها از جمله حوزه های پیمانکاری برای به کار گیری نیروهای بومی به کار برده شده است.

 

ایشان ادامه داد: با راه‌اندازی واحد الفین سالانه ۴۵۸ هزار تن اتیلن، ۱۲۴ هزار تن پروپیلن، ۳۳ هزار تن Fuel Oil و ۲۳ هزار تن هیدروژن در این شرکت تولید می شود و در حال حاضر نیز محصولات شرکت پتروشیمی ایلام صادر و به عنوان یک صنعت بزرگ در استان، نقش مهمی در راستای اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در پایان افزود: واحد الفین پتروشیمی استان به عنوان بزرگترین واحد الفین غرب کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود و این واحد به عنوان سیزدهم و بزرگترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه‌ی راه‌اندازی است و شرکت پتروشیمی در دو سال پیاپی موفق به دریافت لوح صنعت سبز در حوزه رعایت مسایل زیست محیطی شده است و لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور اعطا گردید که با حضور معاون رییس جمهور و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام اهدا شده است.

 


در ادامه این نشست خبری جواد گلی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: حمایت از مطبوعات محلی استان ایلام از اولویت های هلدینگ است و توسعه‌ فرهنگی بدون توجه به رسانه و نیروی انسانی ماهر به‌دست نمی‌آید، در گذشته نگاه مسئولان فقط به رسانه های پایتخت بود که همین امر باعث رنجش خبرنگاران در شهرستانها و اقصی نقاط کشور شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود که به رسانه های شهرستانها توجه ویژه شود.

 

وی گفت: تعامل دوسویه فصل مشترک رسانه‌ها با روابط عمومی هر دستگاهی است و انتظار می‌رود که روابط عمومی های پتروشیمی در استانها به رسانه ها نزدیک باشند و به یقین رسانه های استانی کمک بزرگی برای توسعه همه جانبه پتروشیمی در اقصی نقاط کشور خواهند بود.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: تحریم‌های ناجوانمردانه ترامپ‌های خارجی و داخلی تاثیری در کاهش تولید مجتمع های پتروشیمی نداشته‌ بلکه در یک سال گذشته تولید محصولات پتروشیمی کشور نیز افزایش یافته است و پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس بیش از پیش به همراهی و حمایت اصحاب رسانه نیازمند است.

 

وی افزود: اصحاب رسانه با وحدت خود تولید کننده انرژی و خبر خوب باشند و انسجام، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، رسانه نیز در کنار این نهادها افتتاح واحد الفین را به مطالبه تبدیل کنند تا با راه اندازی اشتغالزایی ایجاد شود.

 

جواد گلی در پایان به راه‌اندازی قریب‌الوقوع واحد الفین پتروشیمی ایلام به همراه واحدهای لردگان و بیدبلند اشاره کرد و اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دستور کار رئیس جمهور، وزیر نیرو و هلدینگ خلیج فارس بر اساس جدول زمان‌بندی در سال ۹۹ قرار گرفته‌اند و به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group