پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 



ایلام - رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: انتظار مردم از دستگاه قضا، این است که به شکایات، ادعاها و عرایض آنها عادلانه، قاطعانه، منصفانه و با نهایت دقت و سرعت رسیدگی شود به نحوی که مردم احساس امنیت قضایی کنند.

به گزارش ایرنا، علی دهقانی روز چهارشنبه در نشست تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان دهلران با اشاره به سوابق دهلران در دفاع مقدس افزود: این شهرستان به لحاظ وسعت و ظرفیت‌های مختلف از شهرستان‌های مهم استان است.

وی با اشاره به مقوله امنیت و نقش آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری و کمک به امنیت محیطی برای مردم افزود: ایجاد، استقرار و مراقبت از امنیت نیز مهم است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه امنیت محصول جمعی و اجتماعی است که با همگرایی و همه‌جانبه‌گرایی حاصل می‌شود، گفت: نگاه به امنیت باید متوازن باشد و علاوه بر تلاش متولیان در ایجاد امنیت، مشارکت مردم در این حوزه نیز از اهمیت خاص برخوردار است.

وی به اقتدار نهادهای متولی امنیت توام با رافت اسلامی اشاره کرد و افزود: برخورد قاطع همراه با عطوفت و دخالت مردم در امنیت همواره باید مد نظر باشد و دستگاه قضایی حمایت‌کننده، نظارت‌کننده و رسیدگی کننده در کنار سایر دستگاه‌هاست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دهلران برای سرمایه‌گذاری گفت: باید همه با حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع و مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در تحقق فرمان رهبری در جهش تولید سهیم باشیم و دستگاه قضایی در این راستا کمک و بصورت میدانی ورود می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به انفال و اراضی ملی در شهرستان هم اشاره و افزود: صیانت از ارضی ملی به این معنا نیست که افراد سودجو تصرف کنند بعد برخورد شود بلکه با اقدامات پیشگیرانه جلوی دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی گرفته شود و دستگاه قضا بطور قاطع به پرونده دست‌اندازان به اراضی ملی رسیدگی می‌کند.

وی مبارزه با فساد را یادآور شد و اظهار داشت: دستگاه قضا با فساد و افراد مفسد در همه حوزه‌ها برخورد قاطع و اثرگذار دارد.

دهقانی گفت: به مواردی که به امنیت مردم لطمه وارد کند به صورت ویژه رسیدگی می‌شود و حاصل امنیت پایدار احساس امنیت در جامعه است که باید برای مردم ایحاد شود.

فرماندار دهلران هم با اشاره به وسعت شهرستان، پنج بخش مستقل و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق گفت: تسریع در رسیدگی‌های قضایی در این شهرستان از ضروریات است.

مجید عسگری با اشاره به موضوع زمین و تلاش همه‌جانبه برای تضییع حقوق بیت‌المال در این خصوص افزود: امروزه ارزش افزوده ملک و زمین در این شهرستان موجب تلاش بیشتر زمین‌خواران برای تصرف اراضی ملی شده است و در این خصوص انتظار است دستگاه قضا به عنوان مسوول حفاظت از اراضی ملی جلسه شورای حفاظت استانی را در شهرستان تشکیل دهد.

وی گفت: نیاز است در این شهرستان با توجه به وسعت آن شعبه ویژه در دادگستری شهرستان برای رسیدگی ویژه به موضوع زمین‌خواری تشکیل شود تا پرونده خاطیان این موضوع سریعتر رسیدگی شود.

عسگری از شورای تامین شهرستان و دادگستری بخاطر برخورد قاطع با موضوع زمین‌خواری در شهرستان قدردانی کرد و افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات در این حوزه حل شده است.

در پایان با قدردانی از زحمات عبدالکریم سبزواری با حکم رئیس دستگاه قضا، سیدرضا صلاح‌الدینی بعنوان رئیس جدید دادگستری دهلران معارفه شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group