پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

ایلام - مدیرکل گمرکات ایلام گفت: گمرک این استان در بازه زمانی هفت ماه سپری شده از سال جاری به درآمدزایی ۳۴۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۰ درصد افزایش نشان می دهد.

روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدت ( هفت ماهه سپری شده از سال) یک میلیون و ۹۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار از مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گفته وی، این میزان صادرات کالا از لحاظ وزنی ۸۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از ۸۱ هزار تردد کامیون از این مرز بین المللی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد رشد را نشان می دهد.

غلامی با بیان اینکه گمرک مهران از بین ۱۲ مرز کشور رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده است، گفت: در این بازه زمانی تزانزیت کالا با رشد ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ درصد صادرات کالاهای کشور از مرز مهران صادر می شود، افزود: بحث تامین لیفتراک در محوطه تجاری گمرک مهران به اندازه کافی تامین و جرثقیل نیز تا پایان هفته جاری تامین خواهد شد.

مدیرکل گمرک ایلام ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان بوده و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group