سایت خبری ویرا- در سطح فضای رسانهای استان اعضای شورای شهر به مانند تقسیمات مجلس که استان تبدیل شده است به دو قسم شمال و جنوب، ایلام را به اقلیت و اکثریت تبدیل کردهاند و در مطالبات آنها بیشتر موضوعات شخصی دیده میشود تا منافع عمومی!.
🔹تشتت آرا و اختلاف نظر و سلیقه و رای یکی از نقاط قوت هر سندیکا یا گفتمان شورایی است و شورای شهر ایلام نیز از این امر مستثنی نیست و اما چنانچه شورا از رسالت اصلی خود که همان تعامل ، فعل همراهی و تفکر شورایی است فاصله گیرد و اختلاف نظر را به جنجال فراشورایی تبدیل کنند ادامهی این روند به سود شهر نخواهد بود.
🔹 وقتی عنوان میشود چرا ریاست و نایب رئیسی شورای شهر بر عهدهی اکثریت است یا عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ در اختیار دیگران باشد و چرا ما نباشیم این امر یک موضوع شخصی است تا یک خواستهی عمومی!
🔹اما آنچه که به زعم نگارنده همواره مغفول میماند شهروندانی هستند که در این دعاوی همیشگی به فراموشی سپرده شدهاند و به نام آنها و به کام اعضای شورای شهر بوده است.
🔸ویرا در این نوشتار بدون جانبداری از دو طرف اکثریت و اقلیت شورا چند سوال طرح مینماید باشد که پاسخ گیرند
🔹باید دلیل شتابزدگی در اظهارنظر رئیس شورای شهر ایلام را پرسید؟
🔹چرا تقابل جای تعامل را در طول دو دوره شورای شهر گرفته است؟
🔹چرا در شورای چهارم و پنجم شهر اکثریت و اقلیت شکل گرفته است؟
🔹چرا چنانچه به گفتهی سه تن از اعضای شورای شهر ایلام انحراف مالی ۳۰ میلیارد تومانی در بودجه سال ۹۶ و ۹۷ شهرداری رخ داده است سه عضو شورای شهر اکنون! آن را به اطلاع افکار عمومی میرسانند؟ چرا نهادهای نظارتی این امر را به رسانهها گزارش نکردهاند؟
🔹چرا از ابتدا کمیسیونهای مهم شورای شهر بویژه ماده ۱۰۰ و ماده ۵ به صورت کارشناسیشده و بر اساس تجربه و تخصص و مدرک دانشگاهی در بین اعضای شورای شهر تقسیم نشده است؟
🔹چرا ۷ عضو شورای شهر در زمینی بازی و دعوا میکنند که نتیجهی آن جلوگیری از فعالیت شهرداری میباشد؟
🔹چرا وقتی اکثریت شهروندان معتقدند که اقدامات بسیار خوبی در شهر صورت گرفته ولی اعضای شورا بر خلاف افکار عمومی بارها گفتهاند و میگویند بدون استدلال باید شهردار برکنار شود؟
🔹آیا دعوای اعضای شورای شهر بر سر ریاست و کمیسیونهای شوراست یا بر سر ناکارآمدی شهردار؟
🔹اعضای اقلیت شورا اعلام داشتهاند که دنبال برکناری شهردار نیستند ولی چندین مورد تخلف را برشمردهاند که همهی آنها با عملکرد شهردار مرتبط است؟آیا اعضای اقلیت شورا از یک شهردار متخلف حمایت کردهاند؟
🔹چرا شهردار ایلام پاسخگوی سوالات شورای شهر نبوده است؟ مگر اختلاف بودجه در بحث درامد و هزینهی شهرداری در پایان سال با عنوان متمم بودجه به تصویب همهی اعضای شورای شهر و فرمانداری نرسیده است؟
🔹آیا مثلا اگر زیرگذر رسالت ۹ میلیارد تومان اعتبار داشته است و مابه تفاوت نرخ تورم در قالب متمم بودجه به پیمانکار پرداخت شده است تحت عنوان انحراف بودجه محسوب می شود؟
🔹آیا نبود تیم کارشناسی و مشاوره خبره در بدنهی شهرداری و شورای شهر یکی از اصلیترین عوامل بروز این چنین اختلافاتی نیست؟
🔹در کمیسیونهایی که اعضای شورای شهر عضو آن هستند چه چیزی وجود دارد که همهی اعضا برای آن سرو دست میشکنند؟
🔹چرا اظهارنظرهای اعضای شورای شهر نه پیوست کارشناسی دارد و نه رعایت مسائل درون شورایی؟
🔸آیا تخلف مالی یا به گفتهی سه تن از اعضای شورا انحراف مالی در شهرداری رخ داده است؟
🔸و چندین سوال دیگر...
🔹و اما آنچه مهم مینماید این است که اعضای شورای شهر ایلام با انتخاب طالب صادقیان به عنوان شهردار ایلام اقدام قابل قبولی را انجام دادهاند و نتیجهی این اقدام، فعالیتهای زیرساختی عمرانی و فرهنگی چشمگیر در دوسال گذشته بوده که مقبول شهروندان میباشد و میطلبد اعضای شورای شهر با همدلی و همراهی بیشتر اختلافات را به اتفاقنظر تبدیل کنند و دو طرف این جدال سر یک میز بنشینند و با حضور فرماندار و اصحاب رسانه سوالات خود را از شهردار طرح نمایند و ایشان نیز پاسخگو باشند.
🔹معتقدیم نقدهایی نیز بر شهرداری ایلام وارد است و یکی از اصلیترین نقدها نبود بدنهی کارشناسی در این نهاد عمومی غیر دولتی است و چنانچه هر شهرداری که انتخاب شد میادین و بلوارها را به صورت فصلی تغییر دهد این از ضعف کارشناسی در شهرداری ایلام است. این امر به شورای شهر نیز تسری پیدا نموده است و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در نزد اقلیت و اکثریت شورای شهر ایلام به کرات دیده میشود و وجود یک تیم کارشناسی اعم از حسابرس،کارشناسی مالی و حسابداری، کارشناس حقوقی و مدیریت اجرایی، کارشناس اداری و ... به مانند مجلس شورای اسلامی به شدت احساس میشود