پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 



ایلام - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به اعلام فرخوان جایزه ادبی کردی ایلام برای نخستین بار گفت: شش جایزه ادبی این برنامه پاییز امسال به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: پس از اعلام فراخوان این جشنواره از سال گذشته تاکنون در مجموع ۱۰۰اثر از شاعران و نویسندگان این استان به نخستین دوره جایزه ادبی کردی ایلام ارسال شده است.

وی ادامه داد: این برنامه فرهنگی به همت کانون ادبی واران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در راستای ایجاد انگیزه و تشویق نویسندگان وشاعران بویژه شاعران و نویسندگان جوان ونوجوان و ایجاد فضایی روشن با هدف شناختن و شناساندن استعدادهای بکر و تازه در حوزه فرهنگ و ادبیات کردی استان و همچنین تبادل تجربه های ادبی، بهره وری شاعران و نویسندگان جوان از تجربه و دانش شاعران و نویسندگان شناخته شده و صاحب قلم و مهم تر از همه پاسداشت زبان و ادبیات کردی برای معرفی آثار مکتوب برتر در حوزه زبان برگزار می شود.

وی ادامه داد: بخش آثار مکتوب شامل شعر( کلاسیک، نو، کودک و نوجوان)، داستان، ترجمه، ادبیات نمایشی و زبان شناسی و پژوهش ادبی است که کتاب‌های ارسال شده بین سال‌های ۹۰ تا ۹۸ چاپ شده اند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: بخش شعر جوان رقابتی همزمان با اختتامیه جایزه ادبی بصورت مجازی برگزار خواهد شد./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group