پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

 



تهران -جزییات مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن اعلام شد که بر اساس آن، پرداخت تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریال با اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن امکانپذیر است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تصویب ستاد ملی کرونا، پرداخت تسهیلات به دو روش ممکن است که در مدل اول تسهیلات با نرخ ۱۳ درصد و سررسید یکساله به نحوی که یک دوازدهم معادل سود تسهیلات طی یک سال، ماهانه پرداخت و اصل بدهی در زمان اتمام قرارداد تسویه خواهد شد، به متقاضب پرداخت می شود.

لازم به ذکر است، در پایان سال اول در صورت تفاهم با بانک عامل با متقاضی، مانده بدهی می‌تواند طی ۳۶ قسط و با نرخ ۱۳ درصد تقسیط شود.

دومین روش در خصوص نوع تسهیلات نیز بدین‌شیوه مصوب شده است که با نرخ سود ۱۲ درصد و تقسیط ۳۶ ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون ریال) و برای تسهیلات بیش از ۳۰۰ میلیون ریال با تقسیط ۶۰ ماهه، به نحوی که متقاضی در هر قسط بخشی از اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند.

در صورت تمایل متقاضی، مدت بازپرداخت تسهیلات می‌تواند کاهش یابد.

در تبصره مصوبه ستاد کرونا آمده است: چنانچه در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می‌شود.

در خصوص نوع وثایق نیز در این مصوبه آمده است که نوع وثایق شامل گواهی کسر از حقوق، گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت است.

در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل. همچنین، در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن، اخذ تسهیلات امکانپذیر است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group