ایلام - رییس سازمان بسیج حقوقدانان ایلام گفت: تعداد ۲۳۷ مشاوره حقوقی رایگان به افراد بی بضاعت و دارای مشکلات حقوقی ارائه و همچنین تعداد هشت فقره پرونده خصومت و نزاع توسط حقوقدانان بسیجی استان در قالب طرح رزمایش نوروزی و رمضان این سازمان حل و فصل شد.

سرهنگ منوچهر ملکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در رزمایش نوروزی و رمضان بسیج حقوقدانان استان ایلام زمینه بازگشت هشت زندانی جرائم غیرمالی به کانون خانواده با رایزنی و گفتگو با شکات و مصالحه و همچنین کمک گرفتن از نهادهای مرتبط فراهم شد.

وی ادامه داد: این رزمایش یک‌ ماهه و در طی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان در حوزه های مختلفی چون حقوقی، دعاوی، تهیه و توزیع جهیزیه، کمک های مومنانه و غذای گرم با مشارکت حقوقدانان و وکلای عضو این سازمان به جامعه هدف خود ارائه خدمات کرد.

ملکی بیان کرد: به منظور مشارکت بسیجیان جامعه حقوقدانان و وکلا در کارهای خیر و کمک به نیازمندان رزمایش نوروزی ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ گروه جهادی از بسیجیان حقوقدان در نقاط مختلف استان ساماندهی شدند و با تعاملات مضاعف این سازمان با دستگاه قضایی استان تعداد ۲۳ گروه جهادی بسیجیان حقوقدان را در سامانه اطلس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ثبت و رزمایش نوروزی بسیج حقوقدانان از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ با رمز مقدس یا امام حسن مجتبی(ع) آغاز شد و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ به پایان رسید.

به گفته رییس سازمان بسیج حقوقدانان ایلام با کمک گروه جهادی شهید رضایی، خیرین و دفتر آستان قدس رضوی در ایلام تعداد ۱۲ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و خانواده های معسرین به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان تهیه شد.

وی افزود: در این رزمایش و در موضوع نهضت کمک های مومنانه با کمک خیرین جهادی، مسئولان کانون ها و از محل منابع سازمان بسیج حقوقدانان تعداد ۴۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان با رعایت کرامت و حفظ شأن به نیازمندان ، معسرین و تعدادی از خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد تحویل شد.

ملکی یادآور شد: در راستای سنت حسنه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان حدود چهار هزار پُرس غذای گرم در آشپزخانه های خانگی توسط گروه های جهادی بسیج و مسئولان کانون های حقوقدانان طبخ و در شب های قدر در محلات محروم و حاشیه نشین جامعه هدف توزیع شد.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: در این رزمایش از مراکز روانی و توانبخشی مردان و زنان استان با حضور مراجع ذیربط بازدید و برای رسیدگی و حل مشکلات این مراکز و بیماران روانی، مطالبه گری حقوق بیماران، نحوه برخورد حقوقی و حمایت قضایی از آنها، بهبود وضعیت روحی و روانی و حل مشکلات پزشکی این بیماران تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج حقوقدانان با بهره مندی از حقوقدانان و وکلای مجرب و کارکشته با تمام امکانات و ظرفیت ها برای کمک به مردم و حل مشکلات حقوقی و پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه استفاده می کند./ایرنا