ایلام- نماز با شکوه عید سعید فطر با حضور گسترده روزه داران ایلامی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر به امامت حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از اولین دقایق صبح امروز شنبه مردم ولایی و همیشه در صحنه و روزه دار ایلامی، با حضور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، برای اقامه نماز عید سعید فطر به شکرانه یک ماه عبادت و روزه داری حاضر شدند تا در قنوت نمازشان ندای اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ سر دهند و خدای خویش را برای این فرصت یک ماه بندگی شاکر باشند.

امروز عید سعید فطر، صحنه هایی از عشق و دلدادگی به معبود در سیمای نمازگزاران ایلامی موج می زد، عشقی از جنس عبادت و بندگی، چهره های بشاش که در صبح امروز با اولین تلالو آفتاب، دلهای خود را برای ادامه راه و مسیر رمضان در طول سال آماده و مهیا کرده بودند و امروز به شکرانه نعمتش، دست به درگاه الهی برده و از خداوند عفو و رحمت و قرار گرفتن در مسیر بندگان صالح را طلب می کردند.

امروز در عید سعید فطر عاشقانه های بندگان با الله چه زیبا و دیدنی بود، عاشقانه هایی از جنس اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْه ُعِبادُکَ الْصّالِحُونَ.

نماز عید سعید فطر امروز به امامت حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور باشکوه مردم روزه دار ایلامی برگزار شد و از صحنه های زیبای امروز می توان به تازه شدن دیدارها، دست های وحدت و مهربانی، حضور زنان و مردان ایلامی در کنار فرزندان و نسل های جوان و نوجوان امروزی در یک صف برای عبودیت خداوند متعال و شکرانه نعمت های الهی می توان اشاره کرد.

به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام نماز عید سعید فطر در ۶۰ نقطه استان اقامه شده است.

حجت الاسلام محمدعلی نجفی افزود: این آیین همزمان با عید سعید فطر ساعت ۶:۳۰ در مکان های پیش بینی شده سراسر استان اقامه شده است.

وی تصریح کرد: این آیین در ۱۲ مرکز شهرستان بصورت متمرکز در مساجد جامع و مصلی ها برگزار و در روستاها و بخش‌های غیرمرکزی شهرستان ها در ۵۸ نقطه اقامه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام و دبیر شورای زکات استان نیز از تدارک ۳۵۰ پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه مردم این استان در روز عید سعید فطر خبر داد و گفت: در این زمینه پایگاه های دبیرخانه شورای زکات و صندوق هایی که با آرم دبیرخانه شورای زکات مشخص و در مکان های برگزاری نماز عید فطر مستقر شدند.

رضا طاهری گفت: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان نیز آماده ی دریافت فطریه نمازگزاران عزیز در سراسر استان هستند.

استقرار و اجرای تمهیدات ترافیکی به مناسبت برپایی نماز با شکوه عید سعید فطر در مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با همت نیروهای خدوم انتظامی و بسیج به شکل خاص و ویژه ای انجام شده بود.

حضور مسئولان ارشد اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی در کنار اقشار مختلف مردم و در میان مردم نیز از دیگر صحنه های زیبای نماز عید سعید فطر در ایلام بود.

حضور دانشجویان افغانستانی و پاکستانی که در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند در نماز عید سعید فطر در کنار مردم ایلام نشان دهنده وحدت ملت های مسلمان و تاکید بر همدلی مردم مسلمان در کنار هم بود./ایرنا