ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بایستی حلقه و پیوند بین صنعت، دانشگاه و پارک های علم و فناوری در استان برقرار شود، گفت: بسیاری از مسایل و موضوعات در استان وجود دارد که با دانش و فناوری می‌توان آنها را مرتفع و یا میزان بهره وری را با فناوری های دانش بنیان ارتقا داد.

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت های متعدد و متنوعی در حوزه های انرژی و نفت و گاز دارد، اظهار داشت: شناسایی نخبگان و دانشجویان مستعد در سطح دانشگاه برای اجرای پژوهش و تحقیق و تبدیل این پژوهش ها به فناوری می تواند زمینه ساز تولید محصول بر پایه دانش بوده و نیازهای استان را مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسوولان مربوطه با حساسیت و دغدغه مندی در این کارگروه حضور داشته باشند، افزود: توسعه استان در سایه عملکرد همین کارگروه و پارک علم و فناوری بوده و امروز توسعه و قدرت بر مبنای علم و دانش است.

بهرام نیا افزود: بانک های عامل باید تلاش کنند در پرداخت اعتبارات مربوط به تسهیلات متقاضیان طرح های دانش بنیان بیشترین همکاری را داشته باشند.

وی با تاکید بر تدوین برنامه توسعه دانش بنیان ها استان اظهار کرد: برنامه توسعه دانش بنیان استان (۱۴۰۱- ۱۴۰۴) با همکاری دانشگاه ها، پارک ها، مراکز پژوهشی و فناوری، کانون های کارآفرینان برتر استان ها و مراکز پژوهشی دستگاهها و نهادهای استانی تدوین و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: همه باید کمک کنند زنجیره کار و فرایند شرکت های دانش بنیان برای منجر شدن به تولید محصول فناورانه تکمیل و امکانات لازم را برای فناور ایجاد کنند.

بهرام نیا یادآور شد: ظرفیت های متعددی برای فعال شدن از جمله انرژی، گردشگری، کشاورزی و آب به منظور تحقیق و پژوهش و تولید فناوری داریم که در راستای توسعه استان و اشتغالزایی و بزرگ کردن سفره مردم باید مورد توجه قرار گیرند.

در این نشست مقرر شد که نشستی با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در خصوص معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری برگزار شود./ایرنا