ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه ۹۶ درصد کل پروژه‌ها و طرح های سفر رئیس جمهور به ایلام اجرایی شده است، گفت: استان ایلام یک پدیده نوظهور در بحث گردشگری بوده است و معرفی و شناساندن ظرفیت های استان موجب ایجاد بارقه های امید در توسعه استان می شود.

حسن بهرام نیا، روز چهارشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان، اظهار کرد: ۹۶ درصد کل پروژه‌ها و طرحهای سفر رئیس جمهور به استان اجرایی شده و ۵۰ درصد کل طرح ها تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان ایلام، افزود: از مجموع ۶ هزار ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به استان ایلام، ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و مابقی اعتبار مصوب در حوزه تسهیلات است.

استاندار ایلام به پروژه مسیر چشمه چاهی به علی آباد در شهرستان سیروان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل جاده چشمه چاهی به علی آباد شهرستان سیروان بعنوان مطالبه مردمی در مراحل پایانی بوده و به زودی به بهره‌برداری می رسد و پس از بهره برداری از این طرح، ۱۱ کلیومتر از مسیر ایلام به لومار کاهش می یابد.

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام در زمینه رشد میزان اسکان در ایام عید سعید فطر رتبه اول را نسبت به سال گذشته کسب کرده است، گفت: استان ایلام در ایام عید نوروز و تعطیلات عید سعید فطر با توجه به استقبال گردشگران و مسافران، یک پدیده نوظهور در بحث گردشگری بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین استان ایلام در تردد جاده ای با ۸۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته رتبه اول را در سفرهای ایام عید سعید فطر در مقیاس با سایر استان های کشور کسب کرده است.

استاندار ایلام ابراز کرد: این امر نتیجه دغدغه مندی و تلاش همه عزیزان است که آثار و جاذبه های گردشگری استان ایلام را در در سطح کشور معرفی کرده و موجب جذب گردشگران به استان شده اند و با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در استان، حداقل باید ۵ هتل در این استان ایجاد شود.

بهرام نیا یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به رسانه ها اهمیت بدهند، روابط عمومی های دستگاه های اجرایی پای کار باشند، مدیران پای کار باشند، ظرفیت های استان مطرح و معرفی شود که قطعا موجب بالندگی و حرکت رو به جلوی استان می شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه معرفی و شناساندن ظرفیت های استان موجب ایجاد بارقه های امید در توسعه استان می شود، افزود: بنده همانطور که قبلاً هم گفتم افقی خوبی را برای استان ایلام تصور می شود و یکی از این زمینه های توسعه، گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی بیان کرد: نسبت به معرفی صنایع دستی، جاذبه های گردشگری و مفاخر استان، آثار باستانی همه باید ورود کنند، در سفر ریاست جمهوری به استان ایلام هم طرح های خوبی در حوزه گردشگری مصوب شده است که تکمیل و اجرای این طرح ها، نقش مهمی در راستای توسعه گردشگری دارد.

بهرام نیا با تاکید تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، اظهار کرد: این طرح در حال حاضر در دو فاز تفکیک شده در فاز اول ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عمده کار فاز دوم این طرح، خرید و نصب تجهیزات و تأسیسات بوده و جهت تکمیل این طرح ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در دستور کار قرار دارد.

استاندار ایلام در ادامه از کاهش ۷۰ درصدی تلفات جاده ای در ایام نوروز ۱۴۰۲ نیز خبر داد و تصریح کرد: با وجود افزایش ۱۹ درصدی تردد در ایام نوروز و ۴۷ درصدی تردد در ایام عید فطر، ۷۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای در این استان به ثبت رسید و از این حیث نیز رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان، گزارش از وضعیت و روند پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان را ارائه کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در چهارمین سفر استانی در دور اول سفرهای استان روز جمعه ۲ مهر سال ۱۴۰۰ به استان ایلام سفر کرد./ایرنا