ایلام - رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه تولید در پتروشیمی ایلام ادامه دارد، گفت: در حال حاضر صرفا واحد الفین این مجتمع به دلیل کمبود آب دریافتی از رودخانه گدار خوش خارج از سرویس قرار دارد.

بهزاد یاری عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در تاریخ ۲۳فروردین ماه سال جاری به دلیل بالا رفتن کدورت آب دریافتی از سد گلال مجبور به از سرویس خارج کردن واحدهای مجتمع جهت جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به این واحدها شدیم.

وی افزود: بعد از بازه زمانی ۵ روزه و با توجه به تمهیداتی که سال گذشته در راستای مقابله با خشکسالی داشتیم از سرچشمه رودخانه گدار خوش( جنب تصفیه خانه شهر ایلام ) دریافت آب آغاز و سرویس های جانبی مانند آب، برق بخار و هیدروژن وارد چرخه فعالیت شد.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام یادآور شد: یک‌ روز پس از نرمال سازی سرویس های جانبی تولید (آب، برق بخار و هیدروژن )در تاریخ ۳۰ فروردین علاوه بر استارت واحد پلی اتیلن سنگین که محصول نهایی پتروشیمی ایلام با تناژ روزانه ۵۰۰ تن در روز می باشد واحد شیرین سازی خوراک های دریافتی از پالایشگاه گاز ایلام نیز در مدار تولید قرار گرفت و هم اکنون خوراک شیرین شده LPG با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه گاز ایلام در حال برداشت است.

وی یادآور شد: در حال حاضر صرفا واحد الفین این مجتمع به دلیل کمبود آب دریافتی از رودخانه گدار خوش خارج از سرویس قرار دارد.

یاری خاطرنشان کرد: پیرو اعلام مسوولان سد گلال مبنی بر نرمال سازی آب ارسالی از سد به پتروشیمی از تاریخ ٧ اردیبهشت ماه اقدامات استارت واحد الفین نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزار ایرنا، مجتمع پتروشیمی ایلام در زمینی به وسعت 122 هکتار در بخش چوار و به فاصله 18 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایلام قرار دارد./ایرنا