پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

 

 

ایلام - استاندار ایلام گفت: مشکل یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین مسکونی طایفه کایدخورده در شهرستان دهلران با همت دولت حل و به آنها واگذار می شود.

حسن بهرام نیا شامگاه پنجشنبه در نشست با مردم طایفه کایدخورده اظهار داشت: این واگذاری اراضی که حق مردم کایدخورده بود، پیگیری و تحقق یافت و این گونه موجب رضایت مندی مردم شد.

وی افزود: یکی از ویژگی های دولت سیزدهم مسئله محوری است و برای مشکلات راه حل پیدا و حل و فصل می کند ، درحالیکه گذشته چنین نبوده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: شفافیت از ویژگی های برجسته دولت است و مدیران این دولت شفاف هستند و ترس و واهمه ای از حل مشکلات ندارند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه این مشکل مربوط به ۳۰ سال پیش است، افزود: مجموعه مدیریتی استان به موضوع ورود کرد و شورای تامین ، دستگاه امنیتی ، قضایی و بازرسی و معاون سیاسی استاندار نیز بصورت جدی پیگیری کردند.

وی یادآور شد: پس از رایزنی های زیاد و جلسات تامین توانستیم امضا اعضای شورای تامین و دستگاه های امنیتی ، قضایی و بازرسی را اخذ و فرآیند قانونی طی شود.

استاندار ایلام یادآور شد: تلاش دامنه داری انجام شد تا در نهایت موافقت هیات دولت جلب و مجوز واگذاری یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده حاصل شد.

بهرام نیا اظهار کرد: عدم رفع این مشکل در شهرستان موجب مشکل در اصول شهرسازی و باعث افزایش قیمت زمین و بی نظمی در ساخت و سازها شده بود.

وی اضافه کرد: سرانجام در دولت سیزدهم مطالبه به حق مردم منطقه در چارچوب قانون محقق و مقدمات واگذاری سند تک برگ فراهم شد و تلاش می شود مالکان در قالب نهضت ملی مسکن و خودمالکی ساخت و ساز را شروع کنند.

فرماندار ویژه دهلران هم از پیگیری همه مسئولان و هیات دولت در این موضع قدردانی کرد و گفت: این جلسه بخاطر گره گشایی از این مشکل ۴۰ ساله بنا به تقاضای مردم برگزار شد.

لطیف صادقی افزود: این مشکل را در این دولت توانستیم حل و رضایت مندی مردم حاصل شد که اتفاق مبارکی است.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بخاطر حل این مشکل و گره گشایی از این مسئله باید از استاندار و اعضای شورای تامین استان قدردانی کرد و این در واقع گره گشایی از مشکل مردم شهرستان بود.

بهزاد علیزاده افزود: این معضل در دولت مطرح و جلسات مختلفی در مرکز گرفته شد و سرانجام این مطالبه مردم مورد موافقت قرار گرفت و گره این مشکل گشوده شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group