ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پایان عملیات آسفالت پروژه چشمه چاهی - سفیدخانی شهرستان سیروان ظرف ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، فرشاد دوستی در جریان بازدید نماینده مردم ایلام از پروژه راهسازی چشمه چاهی- سفیدخانی اظهار داشت: جاده چشمه چاهی _ سفید خانی با هدف کوتاه شدن مسیر مرکز استان به شهرستان سیروان در سالهای گذشته اجرایی شد و هم اکنون در آستانه بهره برداری است.

وی افزود: طول این پروژه هفت کیلومتر است که قبلا سه کیلومتر آن از سمت سیروان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت ، عملیات خاکبرداری، خاکریزی، احداث ابنیه فنی، زیرسازی و روسازی چهار کیلومتر باقیمانده نیز به پایان رسیده و هم اکنون با توجه به مساعد شدن شرایط جوی از نظر دما و رطوبت عملیات آسفالت این طرح آغاز شده است و تا ۲ هفته آینده زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از مزایای این طرح به حذف پیچ های پرحادثه، کاهش هفت کیلومتری مسیر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش زمان سفر و کاهش استهلاک خودروها اشاره کرد و افزود: اداره کل راه وشهرسازی استان پیگیر اجرای مابقی مسیر به سمت مرکز شهرستان سیروان (لومار) است که این مهم با همراهی و کمک شورای برنامه ریزی شهرستان سیروان محقق خواهد شد.

دوستی در ادامه به یکی دیگر از پروژه های تاثیرگذار برای توسعه شهرستان سیروان اشاره کرد و افزود: از مسیرهای تاثیرگذار در ارتباط شهرستان سیروان با دیگر مناطق تکمیل مسیر سرتنگ - هلسم (راه ارتباطی شهرستان چرداول به شهرستان سیروان) است که امیداریم از محل اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این مسیر نیز آغاز شود./ایرنا