پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

 

ایلام - استاندار ایلام گفت: روند پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهلران با ۴۷ درصد بخوبی پیش می رود و در آینده نزدیک تاثیر مثبت آن بر اقتصاد استان و منطقه نمودار خواهد شد.

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال و رفع موانع تولید استان در پتروشیمی دهلران اظهار داشت: چشم امید استان به چنین پروژه هایی است که ارزآور و اشتغال آفرین هستند.

استاندار ایلام اظهار کرد: پتروشیمی از صنایع مادر با اشتغال بالاست ، موانع و مشکلات را از نزدیک رسیدگی و برای حل و فصل آنها تلاش می کنیم.

بهرام نیا با اشاره به در پیش بودن روز کارگر گفت: چرخ اقتصاد کشور به دست کارگران می چرخد ، به دستان پینه بسته کارگران بوسه می زنیم، چراکه اقتصاد کشور روی دوش و بازوان شما می چرخد.

وی افزود: علیرغم تحریم ها و فشارهای مادی به لطف کارگران صنعت ملی کشور با ظرفیت بومی سازی بخوبی می چرخد و دشمن از این موضوع عصبانی است.

استاندار ایلام گفت: مشکلات کارگران باید منطقی و توسط نمایندگان کارگران بیان شود تا شاهد رونق تولید و پیشرفت فیزیکی پروژه ها باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی پتروشیمی دهلران گفت: روند اجرای این پروژه بزرگ صنعتی با هم افزایی و تامین منابع دنبال شده و کارگران و مدیران بخوبی کار را پیش برده اند.

بهرام نیا گفت: ایلام سال گذشته در اشتغالزایی رتبه اول را کشور کسب کرد که حاصل تلاش کارگران ، مدیران و متولیان است.

وی اظهار کرد: امروز میزان اشتغال در پتروشیمی دهلران از ۹۲۱ نفر به ۲ هزار و ۱۴۹ نفر و در ان جی دهلران هم از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

استاندار ایلام اضافه کرد: پارسال سهم اشتغال استان ۶ هزار و ۶۷۱ نفر بود که امروز بر اساس سامانه رصد ۱۷ هزار نفر محقق شد که نشان از رشد ۲۵۸ درصدی دارد.

بهرام نیا گفت: ایلام در مسافرت های ایام نوروز جزو پر مسافرترین استان ها قرار گرفت که باید متناسب با این موضوع زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه یابد.

بهرام نیا از اصحاب رسانه و مدیران برای معرفی استان در حوزه گردشگری قدردانی کرد و افزود: ارزش افزوده بخش گردشگری بسیار بالاست.

استاندار ایلام همچنین به مزیت های کشاورزی در استان پرداخت و گفت: پارسال ۱۷۰ هزار تن برداشت گندم داشتیم و امسال این مقدار به ۲۵۰ هزار تن می رسد.

بهرام نیا گفت: ایستگاه پمپاژ برتش در ۲ فاز ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند که در فاز اول اعتبار لازم تامین شده تا یک هزار هکتار با اشتغال ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افق خوبی با توجه به همدلی برای استان پیش بینی می شود، افزود: با توجه به اهمیت حوزه جنوب برای اولین بار است که کارگروه اشتغال استان در این شهرستان برگزار می شود.

امام جمعه دهلران هم گفت: امروز همه باید سجده شکر بجا بیاوریم چون مشکلات پروژه های با درایت استاندار حل و فصل شد.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی گفت: پروژه های دهلران فعال هستند اما در سال رشد تولید زیربنای جذب کارگر بومی پیمانکار بومی است که باید پیگیری و اجرا شود.

وی افزود: موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز عملیاتی و درمانگاه تخصصی توسط شرکت ها در دهلران ایجاد شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group