پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام -استاندار ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان دهلران تخصیص و ۱۳۹ پروژه در دهلران در دست اجراست، گفت: ۷۷ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به دهلران تخصیص یافته است.

حسن بهرام‌نیا در ادامه سفر ۲ روزه خود به شهرستان دهلران، عصر جمعه در جلسه شورای اداری و دیدار با بزرگان و معتمدین شهرستان دهلران اظهار داشت: از این محل ۵۱ پروژه در سفر ریاست‌ جمهور با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان در دست پیگیری است.

وی افزود: از محل اعتبارات مصوب دور اول سفر ۴۱ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال برای شهرستان دهلران در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین از محل متمم اول و دوم سفر ریاست جمهور، در مجموع ۱۰ پروژه با اعتبار ۸۱۵ میلیارد ریال به شهرستان دهلران اختصاص یافت.

بهرام نیا اضافه کرد: از محل اعتبارات اربعین نیز تعداد سه پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال به شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در مجموع سفر ریاست جمهور به استان و اعتبارات اربعین و مسئولیت های اجتماعی، اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال برای شهرستان دهلران در نظر گرفته شد.

به گفته استاندار ایلام، در شهرستان دهلران ۱۳۹ پروژه عمرانی ملی و استانی با مجموع اعتبار ۱۷ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال در دست اجراست که علاوه بر این، یک طرح احداث مسکن ویژه شهری و روستایی شامل احداث ۲۱۰ واحد مسکونی شامل ۱۶۰ واحد روستایی و ۵۰ واحد شهری، با تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض قابل پرداخت به میزان ۵۱۰ میلیارد ریال نیز در دست اجرا می باشد.

‌بهرام نیا گفت: تمامی پیمانکاران و مدیران عامل حوزه نفت و گاز استان موظف به جذب جوانان مستعد بومی هستند.

وی ادامه داد: تمامی مواد غذایی و تجهیزات مورد نیاز کارفرمایان و پیمانکاران حوزه نفت و گاز استان باید در داخل استان تامین می شود.

استاندار ایلام بیان داشت: به دلیل احصا ارزش افزوده ناشی از مالیات و توزیع این اعتبارات ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری و بهداشت و درمان، لازمه ادامه فعالیت پیمانکاران حوزه نفت و گاز گشایش حساب بانکی در داخل استان است و فرمانداران مسئول اجرا و ناظر بر این مصوبات هستند.

بهرام نیا با اشاره به جایگاه زنان در پست های مدیریتی استان و شهرستان ها، تاکید کرد: از جامعه زنان در سطح مدیریت شهرستان استفاده شود و در استان همچنین این نگاه وجود داشته و در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: ظرفیت های ارزشمندی در حوزه گردشگری استان وجود دارد و با توجه به موقعیت کم نظیر طبیعی ایلام خوشبختانه با توجه به فعالیت مدیران و معرفی استان به‌عنوان استانی با جاذبه های مختلف طبیعی، امروز ایلام جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است و یکی از استان های پُرمسافر بود.

استاندار ایلام اضافه کرد: ایلام بعنوان یک پدیده نوظهور گردشگری مطرح است، باید از این موقعیت و جایگاه در راستای معرفی جاذبه های گردشگری و تقویت بوم گردی و احداث هتل‌ها گام برداشت.

بهرام نیا تصریح کرد: با افتتاح فاز نخست ایستگاه پمپاژ کشاورزی برتش دهلران برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی و با بهره برداری از فاز دوم ۲۰۰ نفر دیگر مشغول بکار می شوند که اعتبارات لازم برای این پروژه اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: برای تکمیل پروژه مصلای شهر دهلران نیز ۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که ۵۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی و ۲۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی هاست.

استاندار ایلام با اشاره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های حوزه نفت و گاز در دهلران و افزایش اشتغالزایی در این مجموعه ها، گفت: پتروشیمی دهلران سال گذشته ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که روز گذشته در بازدید طبق اعلام مدیران این مجموعه پیشرفت فیزیکی به ۴۸ درصد رسیده است و میزان اشتغالزایی آن از ۹۰۰ نفر و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

بهرام نیا اظهار داشت: همچنین در شرکت ان جی ال نیز شاهد پیشرفت فیزیکی ۲ برابری در مقایسه با سال گذشته بودیم که میزان اشتغال این مجموعه از ۹۰۰ و ۲ هزار نفر رسیده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group