پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

 

 

 

 

 

ایلام - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۸۱ هزار و ۴۲۹ کارگر مشمول قانون کار در این استان مشغول فعالیت هستند.

نورالدین الیاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این کارگران در بخش های صنعت ، خدمات و کشاورزی فعالیت می کنند.

وی از شناسایی ۱۴ هزار و ۲۲۵ کارگاه در استان خبر داد و افزود: سال گذشته هشت هزار و ۴۵۷ بازرسی ادواری و ۲ هزار و ۳۹۶ بازرسی موردی از کارگاه های تولیدی استان صورت گرفت و ارزیابی ۳۷ حادثه این حوزه نیز انجام شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: ۹ هزار و ۲۳۴ مورد از بازرسی ها در زمینه حفاظت فنی و ایمنی ، هشت هزار و ۷۲۸ مورد در بخش حقوق ، مزایا و بیمه ، ۵۳۲ مورد در طبقه بندی مشاغل و یک هزار و ۴۴۴ مورد مشاغل سخت و زیان آور بوده است.

به گزارش ایرنا، مطابق آخرین سرشماری ۷۷ درصد از مجموع جمعیت استان ایلام معادل ۴۴۶ هزار نفر در سن کار قرار داشته که از این میزان ۱۵۵ هزار نفر براساس آخرین سرشماری، جمعیت فعال هستند.

میزان اشتغال استان بر اساس فرمول نرخ بیکاری و اشتغال در حدود ۱۴۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر در بخش خصوصی فعالیت دارند.

طبق محاسبات نرخ مشارکت اقتصادی از هر ۱۰۰ نفر ایلامی ۳۵ نفر دارای شغل پایدار هستند.

بر اساس آمارهای اخذ شده در سامانه رصد، پارسال بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی در این استان به ثبت رسید درحالیکه سهمیه تعیین شده برای اشتغالزایی استان ایلام ۶ هزار و ۶۷۹ فرصت شغلی بود که تحقق ۲۵۵ درصدی را نشان می دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group