پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: جامعه کارگری در طول حیات بشر از پاکدست ترین اقشار بوده که همواره خالصانه وظایف خود را انجام داده اند.

محمدسبحان حسنی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان ایلام با اشاره به اینکه جامعه کارگری ۱۴ هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب کرده اند، اظهار داشت: سهم کارگران ایلامی از این تعداد ۳۰ شهید والامقام است.

وی افزود: کارگران در دیدگاه دین مبین اسلام جایگاه ممتازی داشته و پیامبر مکرم اسلام بر دستان کارگر بوسه زدند که نشان از اهمیت زحمات این قشر در اجتماع دارد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به نقش جامعه کارگری در قبل و پس از پیروزی نظام اسلامی تاکید کرد: کارگران و بازاریان از هسته های اصلی تشکیل دهنده حرکت های انقلابی پیش از پای انقلاب بودند و بی شک حمایت های آنان به پیروزی نهضت مردمی سال ۵۷ انجامید.

حسنی ادامه داد: کارگران به عنوان اصلی ترین اعضای حوزه تولید و اشتغال در کشور به مثابه موتور محرک اقتصاد کشورها شمرده می شوند که هرچه پویاتر و سرزنده تر باشند، آن کشور پله های ترقی و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

وی با اشاره به مطالبات کارگران اضافه کرد: بهبود معیشت ، تقویت پوشش بیمه ای و امنیت شغلی از مهم ترین نیازهای کارگران است که امری به حق و لازم است و بر عموم دولتمردان و متولیان واجب است در جهت رفع مشکلات و خواسته های آنان برنامه ریزی کنند.

معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: دولت سیزدهم نیز در این راستا تلاش کرده با حداکثر توان نیازهای آنان را مرتفع کند و گام های مثبتی نیز در این مدت کوتاه برداشته شده است.

حسنی یادآور شد: تکمیل ۲ مجتمع رفاهی برای کارگران استان در شهرستان های ایلام و دهلران با موافقت وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: دولت سیزدهم در صدد است تا ضمن گرامیداشت و تکریم جایگاه کارگران، با ایجاد بستر لازم برای اشتغال‌زایی مناسب با کار شایسته به جذب و ثبات شغلی کارگران اهتمام بورزد و برای رشد تولید و ایجاد ثبات در بازار کار و امنیت و رفاه کارگران است قدم بردارد.

نورالدین الیاسی افزود: هفته کار و کارگر فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه و منزلت قشر کارگر در جریان تولید و اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان پرمخاطب‌ترین دستگاه اجرایی کشور، مسئولیت خطیر خدمت‌رسانی به جامعه کار و تولید را برعهده دارد و خود را موظف می‌داند با تمام توان، دغدغه‌ها و انتظارات این قشر عزیز و گرانقدر را در موضوعات اقتصادی، معیشتی، رفاهی، درمانی و فرهنگی راهبری نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به روند برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره استانی امتنان اضافه کرد: ثبت نام این جشنواره از حدود هفت ماه پیش آغاز شد که پس از ثبت‌نام ۳۳۶ نفر در نهایت ۱۴ گروه کاری، کارگر نمونه و واحد کارگری نمونه انتخاب شدند.

الیاسی تاکید کرد: منتخبان جشنواره امتنان به تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان کنشگران و حلقه‌های میانی جریان رشد تولید میان بدنه مردم و مسئولین کشور باید فعال شوند.

در پایان این مراسم از ۱۴ کارگر، گروه کار و واحد نمونه و ۱۱ مسئول انجمن ایمنی تقدیر شد./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group