پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

 

 

 

 

ایلام - معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: مجموعه قصه‌های مردم این استان با عنوان کردی "مەتەڵەێل مەردم ئیلام" توسط خداداد ابراهیمی نویسنده سرشناس استان با اقتباس از قصە‌ها و داستان‌های مردمی و کهن سرزمین ایلام نگاشتە و بازآفرینی شده است.

منصور محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قصه‌های این کتاب به ۲ زبان فارسی و کردی (گویش غالب مردم استان ایلام) نگارش شده که برگردان کردی آن به قلم نعمت‌الله داودیان تهیه و انجام شده است.

وی بیان کرد: این کتاب با هدف شناسایی مواریث ادب شفاهی و مردمی ایلام نگاشته و انتشار عمومی یافته است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام افزود: نویسنده کتاب تجربه‌ داستان‌نویسی‌اش را در این کتاب به نمایش گذاشته و با بازآفرینی قصه‌های کهن، آن‌ها را در ساخت و بافتی نوین در اختیار نسل امروز ایلام و البته اغلب کرد زبانان قرار داده است.

محبی ایلام بیان کرد: نعمت‌الله داودیان نیز با قلم شیوایش داستان‌ها را به کردی ایلامی برگردانده و نشر زانا نیز تمامی توان و تجربه‌ی خود را به کار گرفته تا این اثر ویراسته، پیراسته و آراسته باشد.

وی با بیان اینکه طراحی جلد این مجموعه را افشین ابراهیمی انجام داده است، بیان کرد: این مجموعه در قطع وزیری و در ۱۵۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ جلد و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام منتشر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group