ایلام - مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: سال گذشته چهار میلیون و ۷۶۳ هزار و ۵۳۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

مجید ولیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از این تعداد آموزش ارائه شده سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر ساعت با تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۴ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی افزود: همچنین در بخش آموزشگاه‌های خصوصی در استان یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر ساعت به تعداد چهار هزار و ۸۲۵ نفر آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام یادآور شد: این آموزش‌ ها در قالب ۱۹ رشته شغلی انجام شد که کارآموز زیر پوشش قرار گرفتند.

ولیزاده با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان بیان کرد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام افزود: آموزش های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان ایلام برای ارائه آموزش های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری چهار میلیون و ۲۲۸ و ۹۳۰ هزار نفر ساعت است، اضافه کرد: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد./ایرنا