ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی در سه محور رضایتمندی مردم از دستگاه اجرایی، بهره‌وری و عدالت در ارائه خدمات در سال ۱۴۰۱ مورد ارزیابی عملکرد در جشنواره شهید رجایی قرار می‌گیرند.

امین دوست محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بخشنامه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی و فرایند اجرایی آن همراه با شاخص‌های عمومی و اختصاصی ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس بخشنامه مذکور محورهای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی شامل هشت معیار، ۱۶ شاخص و ۴۳ سنجه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام رضایت مندی از خدمات، اطلاع رسانی و تبیین، ارتقای بهره وری، بهبود و تحول سازمان، سهولت دسترسی به خدمات، شایسته سالاری، توانمند سازی مدیران و کارکنان و شفافیت را از معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی ذکر کرد.

دوست محمدی یادآور شد: مشارکت دستگاه در فرآیندهای سنجش رضایت مردم، رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه، کیفیت خدمات ارائه شده دستگاه و پیاده سازی تسهیلات مقرر برای کارکنان در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله شاخص های رضایت مندی از خدمات ارائه توسط دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی شاخص معیار اطلاع‏ رسانی و تبیین است، ادامه داد: بهینه‌سازی الگوی مصرف در دستگاه(مدیریت سبز) و مولدسازی دارایی‌های دولت نیز شاخص های مورد ارزیابی معیار ارتقای بهره‌وری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام مردمی‌سازی و مشارکت جویی از بخش غیردولتی در انجام وظایف، فعال سازی کارگروه توسعه مدیریت دستگاه، اهتمام به بهبود عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی را شاخص های معیار بهبود و تحول سازمانی عنوان کرد.

دوست محمدی با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن خدمات دستگاه ها شاخص معیار سهولت دسترسی به خدمات است، گفت: به کارگیری افراد بر اساس ساز و کار عادلانه و رعایت شرایط احراز در انتصاب نیروی انسانی شاخص های معیار شایسته سالاری است.

وی اضافه کرد: اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی مدیران و کارکنان شاخص معیار توانمندسازی مدیران و کارکنان و همچنین شفافیت عمومی دستگاه (دولت شفاف) شاخص های معیار شفافیت هستند./ایرنا