ایلام -  مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: میزان ترانزیت کالا در فروردین ماه سال جاری از مرز بین‌المللی مهران ۱۲ هزار و ۲۸۷ تُن بوده است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این میزان ترانزیت کالا در بازه زمانی یک ماهه ( فروردین ماه) از مرز بین‌المللی مهران رشد ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به میزان صادرات کالاهای کشاورزی از مرز مهران به عراق در مدت یاد شده، افزود: در این مدت ۴۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی‌جات) از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: ارزش محصولات کشاورزی صادر شده به عراق در بازه زمانی یاد شده ۱۷ میلیون دلار بوده است.

غلامی با بیان اینکه سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سال‌های فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، افزود: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار دارد.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا