ایلام - فرماندار مهران از تردد ۳۸۱ هزار نفر از مرز مهران از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: ازدحام جمعیت زوار در مرز مهران، به دلیل افزایش تعداد کاروان های زیارتی و افزایش میزان ترددها از مرز مهران است.

علی عباس شفیعی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۱ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد داشته اند، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری، تردد کاروان های زیارتی به عتبات عالیات کاهش یافته بود که در این ایام شاهد افزایش تردد زوار و کاروان های زیارتی به عتبات عالیات از طریق مرز مهران هستیم.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تردد روزانه ۱۴ هزار نفر از مرز مهران نیز ثبت شده است، گفت: کند شدن تردد زوار از طریق مرز مهران در صبح امروز، بدلیل حساسیت بیشتر کشور عراق در کنترل های ورودی به آن کشور صورت گرفت که بلافاصله با پیگیری و رایزنی با مسئولان پایانه زرباطیه و گذرنامه کشور عراق، تردد از مرز مهران به روال عادی برگشت.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه با پیگیری استاندار ایلام و مسئولان کشوری در حال حاضر روال خروج زائرین به حالت عادی به خود دارد، ابراز کرد: ازدحام جمعیت زوار در مرز مهران، به دلیل افزایش تعداد کاروان های زیارتی و افزایش میزان ترددها از مرز مهران است.

شفیعی بیان کرد: مسئولان حج و زیارت باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا کاروانها به صورت همزمان و در یک زمان خاص وارد پایانه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مرز مهران نشده و از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

وی افزود: در فرورئین ماه امسال ۲۵۳ هزار و ۸۰۴ نفر از مرز مهران تردد داشته اند که از این میزان۱۵۰ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر و زائر ایرانی ورود و ۸۷ هزار و ۸۱ نفر نیز از کشور از طریق مرز مهران خارج شده و مابقی نیز مربوط به ورود و خروج اتباع سایر کشورها بوده است.

فرماندار مهران یادآور شد: همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون ۱۲۶ هزار و ۷۸۳ نفر از مرز مهران تردد داشته که از این تعداد ۴۵ هزار و ۳۰۰ نفر مسافر و زائر ایرانی ورود و ۶۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کشور از طریق مرز مهران خارج شده اند و مابقی نیز اتباع سایر کشورها بوده است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران یکی از اصلی ترین کانون های تردد زوار عتبات عالیات است./ایرنا