ایلام - استاندار ایلام گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل مالیات ارزش افزوده صنایع آلاینده در سال گذشته توزیع شد.

حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در همایش روز شوراها اظهار داشت: یکی از مطالبات ۴۰ ساله مردم ایلام انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان بود که در زمان دولت مردمی ایران قوی تحقق یافت.

استاندار ایلام با اشاره به جایگاه شوراها در قانون اساسی آن را یکی از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

بهرام‌نیا یادآور شد: تبلور اراده مردم شهر و روستا را در انتخابات شوراها می‌توان دید که نمایندگان خود را با آزادی کامل انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: هیچ نهادی را در نظام جمهوری اسلامی سراغ ندارید که در شکل‌گیری آن به طور مستقیم و یا غیرمستقیم مردم دخالت نداشته باشند.

استاندار ایلام گفت: بدون شک همگرایی میان اعضای شوراها با شهرداری‌ها می‌تواند در حل معضلات اجتماعی و مدیریت شهری کمک شایان توجهی کند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت روستایی بود ولی هم اکنون برعکس شده و حدود ۶۰ درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند ، اظهار داشت: این موضع اهمیت مدیریت شهری را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: امسال ایلام از نظر تعداد سفر یکی از پر مسافرترین استان کشور بود که می‌طلبد متناسب با این ویژگی‌ها ظرفیت‌های گردشگری استان را تقویت کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به مهاجرت معکوس در چندین روستای استان طی سال‌های اخیر گفت: هر کس قصد مهاجرت معکوس به روستاها را داشته باشد، ۵۰۰ متر زمین رایگان دریافت می‌کند.

بهرام‌نیا به انتخابات مجلس در سالجاری پرداخت و گفت: ایرانیان ملتی فهیم هستند و شعور سیاسی فوق العاده‌ای دارند و در انتخابات پیش رو نیز با حضوری گسترده توطئه‌های دشمنان را به یاس تبدیل خواهند کرد./ایرنا