ایلام -مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرز بین المللی مهران از نظر صادرات در سال گذشته رتبه نخست را بین ۱۲ مبادی خروجی به کشور عراق (مرز زمینی) کسب کرد.

روح الله غلامی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با حضور معاون وزیر کشور با اشاره به میزان کالاهای صادراتی از مرز مهران در سال گذشته، بیان کرد: سال ۱۴۰۱ مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده است.

وی یادآور شد: این‌ میزان صادرات از لحاظ وزن ۴۴ درصد و ارزش ۳۹ درصد رشد را نشان می دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمام سالیان فعالیت گمرک است.

مدیرکل گمرکات ایلام با بیان اینکه سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سال‌های فعالیت گمرک استان ایلام شکسته شد، تاکید کرد: گمرک مهران همچنان با اختلاف در صدر ۹ گمرک مرزی با عراق قرار دارد.

غلامی گفت: تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در این مدت ۱۴۶ هزار کامیون بود که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال استاندار ایلام با مسوولان عراقی برای رفع موانع موجود جهت افزایش صادرات از مرز خاطر نشان کرد: با تدابیر خاص مدیریت ارشد استان مشکلات چندین ساله گمرک مهران حل شد و هم اکنون مشکلی در خصوص صادرات به عراق وجود ندارد.

به گفته وی، تمام تلاش مجموعه مدیریتی گمرک استان ایلام با همکاری سایر دستگاه های ذیربط این است که صادرات از مرز مهران در سال جاری با رفع موانع به ۲ میلیارد دلار برسد./ایرنا