ایلام -  رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: ۷۰ درصد پروژه های صنعتی در دست احداث این استان هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارند و تعدادی از آنها امسال افتتاح خواهد شد.

رضا محمدرحیمی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: افزون بر ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در حال احداث وجود دارد که ۷۰ درصد آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند.

وی پروژه های صنعتی و مهم در دست احداث استان را امیدبخش دانست و افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها چهره استان از نظر اقتصادی و به تبع آن اجتماعی دگرگون خواهد شد.

رییس صمت استان از ایلام به عنوان استانی که روند صنعتی شدن را از دیگر استان ها دیرتر آغاز کرد نام برد و بیان داشت: ساخت اولین شهرک صنعتی ایلام سال ۱۳۷۲ آغاز شد، در حالیکه بیشتر استان ها، سال ها قبل از ایلام وارد عرصه تولید و صنعت شده اند.

محمدرحیمی در ادامه تشریح طرح های بزرگ استان از واحد پتروپالایش دهلران (ان جی ال ۳۱۰۰) به عنوان یکی از مگاپروژه های کشور در استان یاد و تاکید کرد: این واحد با ۱/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری، دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد بوده که در اواخر سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۸۶۹ نفر در آن مشغول به کار بوده اند.

وی پتروشیمی دهلران با ۱/۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد و اشتغال کنونی ۲ هزار و ۴۶۳ نفر از دیگر طرح های بزرگ استان دانست که با تامین خوراک از ان جی ال دهلران به تولید پلی اتیلن سنگین می‌پردازد.

رییس صنعت، معدن و تجارت ایلام واحد هوایار یا مینی ان جی ال دهلران، شرکت غشاگستر دالاهو ایوان، شرکت فولاد زاگرس ایوان و سیمان دهلران را از طرح های بزرگ در حال احداث استان نام برد.

محمدرحیمی چشم انداز و هدف اصلی دولت در بخش صنعت و تولید استان را در پنج مولفه نگهداشت، افزایش ظرفیت، احیا، تکمیل طرح های نیمه تمام و شروع طرح های جدید دانست و اضافه کرد: امسال و سال آینده تعداد قابل توجهی از طرح های مذکور به مرحله تولید و بهره برداری خواهند رسید./ایرنا