ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: فرمانداران با رفع موانع پیش روی طرح نهضت ملی مسکن شرایط لازم را برای متقاضیان فراهم کنند.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان با اشاره به بازدید صورت گرفته از روند اجرای پروژه‌های مسکن ملی شهر ایلام، اظهار کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در استان حدود ۴۰ درصد است.

وی افزود: یکی از کارگروه های مهم در استان شورای تامین مسکن است که فرمانداران با توجه به اینکه مسوول و پاسخگو در حوزه تامین مسکن و نهضت ملی مسکن هستند، نقش مهمی در این حوزه بر عهده دارند و باید پیگیری مجدانه داشته باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: فرمانداران باید یک شناسنامه در رابطه با نهضت ملی مسکن را تدوین و در این شناسنامه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت ماهانه بررسی و سایر موضوعات مهم از جمله میزان تسهیلات نیز در آن لحاظ شود.

بهرام نیا تصریح کرد: فرمانداران باید با تشکیل منظم کارگروه‌های شورای تأمین مسکن، ضمن نظارت بر تعداد ثبت‌نام متقاضیان، میزان تأیید شده‌ها و متقاضیانی که موفق به ثبت نهایی نشده‌اند، در جلسات آینده عملکرد شهرستان تحت مدیریت خود را گزارش کنند چراکه مسئول اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها فرمانداران هستند.

استاندار ایلام با تأکید بر حذف بروکراسی اداری در اجرای این طرح عنوان کرد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیش روی این طرح، شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود.

وی ادامه داد: با رفع موانع پیش روی نهضت ملی مسکن در مهران، باید تا هفته اول خرداد و با فراهم کردن شرایط لازم، عملیات احداث طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان آغاز شود.

بهرام‌نیا با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در جهت مطلع کردن مردم از مزایای این طرح، یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن بهترین فرصت برای خانه دار شدن مردم است.

استاندار ایلام با اشاره با ساخت واحدهای مسکونی ویلایی در شهرستان دهلران تاکید کرد: با توجه به واگذاری یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده و یک هزار و ۳۵۰ قطعه دیگر برای ساخت واحد مسکونی ویلایی در این شهرستان از نظر تامین مسکن برای جامعه مخاطب مشکلی نخواهیم داشت.

فرماندار دهلران نیز در این نشست اظهار کرد: با پیگیری های استاندار ایلام و توجه وزارت راه و شهرسازی، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرستان به صورت ویلایی خواهد بود که در نوع خود اقدامی بزرگ و کم‌نظیر برای متقاضیان مسکن است.

لطیف صادقی ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این شهرستان از سال های گذشته تاکنون موجب عدم برنامه ریزی صحیح برای ساخت و ساز و سوءاستفاده برخی سودجویان شده بود، مشکل مالکیت زمین های مورد اختلاف با دولت بود که با پیگیری های استاندار و موافقت هیات دولت با اختصاص یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده این مسئله نیز برطرف شد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود با اقدامات انجام شده بیش از سه هزار واحد مسکونی در دهلران ساخته شود، گفت: با ساخت این تعداد واحد مسکونی انقلابی در حوزه تامین مسکن در این شهرستان روی می دهد.

فرماندار دهلران با بیان اینکه یکی از چالش های پیش روی این شهرستان ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده انتظار می‌رود ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در این شهرستان کاهش یابد./ایرنا