ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه دانش‌آموزان از معلم خود شجاعت، مهربانی، تعهد و مسئولیت پذیری را می آموزند، گفت: مدارس خانه دوم و اصلی بچه ها و مکانی است که آینده جامعه را می سازد.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم و قدردانی از معلمان نمونه استان ایلام افزود: معلمان مصادیق بارز علم، کمال و ایثارگری برای سعادت جامعه و تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک هستند.

وی افزود: معلمان در سنگر علم و دانش برای تربیت سربازان آینده ساز این کشور با اتکا به علم و دانش توام با تعلیم و تربیت اسلامی تلاش می کنند.

بهرام نیا با بیان اینکه معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیا هستند، ادامه داد: رسالت معلمان هدایتگری انسان ها است که با سوختن شمع وجود خود علم و دانش را به دانش آموزان هدیه می کنند.

وی یادآور شد: معلمان با آموزش همراه با تعلیم و تربیت دنیا و آخرت انسان ها را می سازد و با وجود سختی ‌و چالش های فراروی مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان از سنگر خدمت کوتاه نمی آیند.

وی اضافه کرد: به فرموده امام راحل (ره) معلمان کلید سعادت یا شقاوت جامعه و مجریان اصلی آموزش و بالندگی کشور هستند.

استاندار ایلام با اشاره به نظام رتبه بندی معلمان گفت: با توجه به اینکه رفاه و معیشت معلمان از ضروریات است، نطام رتبه بندی این قشر خدوم بعد از چهار دهه و به همت و پیگیری دولت سیزدهم محقق شد.

بهرام نیا افزود: یاددادن علم دانش به دیگران طبق فرموده پیامبر مکرم اسلام (ص) بالاترین صدقه جاریه برای یک انسان است که این سعادت بزرگ نصیب معلمان شده است.

وی با بیان اینکه بستر بالندگی کشور در همه عرصه ها و علوم جامعه از آموزش و پرورش نشات می گیرد، اظهار کرد: علم و دانش باید همراه با تربیت اسلامی و در خدمت مردم و با هدف توسعه و بالندگی کشور باشد.

وی ادامه داد: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی علم و دانش در سایه اسلام و برای خدمت رسانی به بشریت نهادینه شده است و معلمان با تاسی از آموزه های مکتب اسلام و الگو گیری از استادی چون شهید مطهری فعالیت می کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: فردی چون استاد شهید مطهری در تمام طول عمر با برکتش، تلاش علمی و عملی خود را برای رضایت و عبادت خداوند هزینه کرد و مزد این بندگی خالصانه را با رسیدن به مقام و فیض عظمای شهادت دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معلمان نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم با پخش یک کلیپ نام و یاد معلمان و فرهنگیانی که در زمان جولان ویروس مرگبار کرونا جان خود را از دست دادند، گرامی داشته شد./ایرنا