ایلام - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بخش خدمات بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته ۴۸.۲ درصد سهم اشتغال را در این استان به خود اختصاص داده است.

نورالدین الیاسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۷۷ درصد از مجموع جمعیت استان ایلام معادل ۴۴۶ هزار نفر در سن کار قرار داشته که از این میزان ۱۵۵ هزار نفر براساس آخرین سرشماری، جمعیت فعال هستند.

وی افزود: میزان اشتغال استان بر اساس فرمول نرخ بیکاری و اشتغال در حدود ۱۴۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر در بخش خصوصی فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: سهم اشتغال سال ۱۴۰۱ استان ایلام در حوزه خدمات ۴۸.۲ ، صنعت ۳۰.۵ درصد و کشاورزی ۲۱.۳ درصد بوده است.

الیاسی تاکید کرد: حوزه خدمات ظرفیت بیشتری برای جذب جوانان و بویژه زنان در مقایسه با بخش‌های دیگر اقتصادی دارد و می‌تواند بستر را برای حضور بیشتر این افراد در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی فراهم کند.

وی ادامه داد: طبق محاسبات نرخ مشارکت اقتصادی، از هر ۱۰۰ نفر ایلامی ۳۵ نفر دارای شغل پایدار هستند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: آخرین نرخ بیکاری اعلامی از سوی نهادهای مسوول در استان ایلام برای سال گذشته در حدود ۶.۹ درصد بود که در این میان نرخ بیکاری زنان ایلامی ۱۶ درصد تعیین شده است.

الیاسی به وضعیت بخش تعاون در استان پرداخت و گفت: استان ایلام دارای ۲ هزار و ۹۲ تعاونی فعال با یک هزار و ۸۱۰ عضو است که ۳۵ درصد اعضا را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۹۴۸ نفر در تعاونی های استان در بخش های مختلف اقتصادی اشتغال دارند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: بر اساس آمارهای اخذ شده در سامانه رصد، پارسال بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی در این استان به ثبت رسید، درحالیکه سهمیه تعیین شده برای اشتغالزایی استان ایلام ۶ هزار و ۶۷۹ فرصت شغلی بود که تحقق ۲۵۵ درصدی را نشان می دهد.

الیاسی تاکید کرد: تعهد ثبت اشتغال در استان ایلام برای سال جاری هشت هزار و ۸۵۹ نفر است که امیدواریم با تلاش همه جانبه تمامی دستگاه های مسوول به این هدف دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی جمعیت استان ایلام از مرز ۶۰۷ هزار نفر عبور کرده که از این میزان ۳۰۹ هزار و ۲۴ نفر را مردان و ۲۹۸ هزار و ۷۱۱ نفر را زنان تشکیل می دهد./ایرنا