ایلام- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: طرح همیاران انرژی برق در مدارس این استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرا شد.

ولی الله ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح پنج هزار دانش آموز گروه هدف قرار گرفته که با استفاده از بسته های آموزشی و حضور کارشناسان برق در مدارس با بهینه سازی مصرف برق آشنا و راهکارها را به خانواده های خود منتقل می کنند.

وی از توزیع کارت همیار انرژی بین دانش آموزان با توضیح و شرح وظایف خبر داد و بیان کرد:در این طرح آموزشهای لازم مدیریت انرژی برق در قالب زبان هنر، نمایش و توزیع کتابچه در مدارس و برگزاری دوره و کلاسهای آموزشی به دانش آموزان و آموزگاران ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: پس از پایان این طرح پیش بینی می شود در هر خانواده دست کم یک همیار انرژی برق ،عهده دار مدیریت مصرف برق شود و شاهد کاهش مشهود هدر رفت برق در آینده باشیم.

ناصری تاکید کرد: عبور از پیک بار بدون مدیریت اضطراری بار، در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان این دغدغه را به راحتی با استفاده از مشارکت شهروندان پشت سر گذاشت.

وی گفت: با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار در ساعات پیک مصرف، این امر مهم به راحتی تحقق می‌یابد.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۶۰۰ هزارنفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند./ایرنا