ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه هیات های صلح و سازش ظرفیتی بزرگ برای توسعه همه جانبه استان هستند، گفت: بزرگان، نخبگان و فرهیختگان استان در هیات های صلح و سازش هم افزایی ها و همدلی ها، در یک مسیر متعالی قدم نهاده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا، روز سه شنبه در نشست هیات صلح و سازش استان با حضور معتمدان و مصلحان اظهار کرد: عزت و سربلندی کشور مرهون خون پاک شهیدان و ایثارگری جانبازان و ایثارگران است و امروز این امنیت، اقتدار، عزت و سربلندی کشور در همه زمینه ها برگرفته از این ایثارگری ها و تلاش های مجاهدانه است.

وی با اشاره به اینکه هیات های صلح و سازش برگرفته از نخبگان و فرهیختگان استان است که نقش مهمی در حل و فصل دعاوی و مسائل بین مردم دارد، تصریح کرد: برای توسعه استان از ظرفیت همه نخبگان، پیشکسوتان، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و بزرگان و مصلحان استان و اصحاب قلم و فرهنگ استفاده می شود.

استاندار ایلام یادآور شد: نقش هیات های صلح و سازش به عنوان نخبگان جامعه بسیار ارزشمند است که با این هم افزایی ها و همدلی ها قدم در یک مسیر متعالی نهاده اند که رضایت خدا و رضایت ائمه اطهار(ع) را به به دنبال دارد و موجب کاهش هزینه ها برای جامعه است.

بهرام نیا با تقدیر از زحمات و تلاش های هیات های صلح در استان، یادآور شد: هیات های صلح و سازش از مصادیق بارز مجاهدین در راه خدا هستند و از جایگاه رفیعی و ارزشمندی برخوردارند و از ظرفیت این عزیزان بایستی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی استفاده شود.

وی تاکید کرد: استان ایلام در زمینه ایجاد هیات های صلح و سازش از استان های سرآمد در کشور است و هیات های صلح و سازش ظرفیت بزرگی برای توسعه همه جانبه استان هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه از زمان استقرار دولت سیزدهم، کارهای بزرگی در استان صورت گرفته است، ابراز کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از قبل متمم سفر ریاست جمهوری و سفر معاون اجرایی رییس جمهور به استان برای اجرای پروژه های مختلف به ویژه طرح های زیرساختی اختصاص یافته است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان در ایام اربعین حسینی احداث شده است، گفت: در ایام اربعین حسینی جاده ایلام به مهران دو طرفه شد و برای اولین بار در استان میزان تلفات جاده ای در ایام اربعین در استان بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است، میزان ماندگاری زاور در پایانه مرزی مهران برای اعزام به شهرهای خودر در مسیر برگشت به کمتر از ۲ ساعت کاهش یافت.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۹ ایستگاه پمپاژ در سطح استان وجود داشت که به مدت ۲۰ سال بر زمین مانده بود و در دولت سیزدهم به لطف خدا با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۵ ایستگاه پمپاژ به بهره برداری رسید و در روزهای آینده نیز سد گدارخوش با حضور مقامات کشوری کلنگ زنی می شود.

استاندار ایلام بیان کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده ناشی از آلایندگی صنایع به استان اختصاص یافت که نقش مهمی در اجرای طرح های دهیاری ها و شهرداری های استان داشت.

گفتنی است در این نشست تعدادی از اعضای هیئت های صلح و سازش استان، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادت خود را با استاندار ایلام در فضایی صمیمی در میان گذاشتند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۰۰ نفر صلح یار عضو هیات های صلح و سازش در مناطق مختلف استان ایلام هستند./ایرنا