ایلام - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۶۱۶ خانوار دارای فرزند دوقلو و چندقلو هم اکنون از حمایت های این اداره کل برخوردار هستند.

حسین نورعلیوند روز شنبه در حاشیه بازدید یکی خانواده های دو قلوی ساکن در شهر ایلام به مناسبت ۲۲ اردیبهشت ماه روز ملی دوقلوها و چند قلوها با ذکر اینکه از این تعداد ۵۸۹ خانوار دوقلو و ۲۷ خانوار نیز سه قلو به بالا هستند، افزود: این اداره کل با توجه به هزینه بالای فرزندان ۲ قلو و چندقلو از طریق برقراری مستمری و سایر کمک های از آنها حمایت می کند.

وی ادامه داد: مجموع این حمایت ها در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت، کاهش مشکلات مالی خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت انجام و این خانواده‌ها از حمایت‌های مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردار شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه یکی از اقدام‌های مهم دولت سیزدهم حذف دهک درآمدی برای برقراری مستمری خانواده‌های چند قلو بوده، افزود: برای برقراری مستمری خانواده‌های دارای فرزند دوقلو باید این افراد زیر دهک هفت باشند، ولی برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

به گفته نورعلیوند، از مجموع این خانوارها برای حدود ۴۷۰ خانواده از ابتدای سال ۱۴۰۰ مستمری ماهیانه برقرار شده که تا سن ۶ سالگی کودک ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: علاوه بر برقراری مستمری خدماتی نظیر توزیع شیر خشک، پرداخت تسهیلات اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های موردی و … به این خانواده‌ها از طریق این اداره کل ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: در طول سال گذشته علاوه بر توزیع هشت هزار قوطی شیر خشک همچنین ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۲۶ خانوار از این افراد پرداخت شده است.

نورعلیوند در خصوص توزیع شیرخشک بین خانواده های دارای فرزند چند قلو و سایر خانواده های نیازمند جامعه هدف دارای فرزند زیر یکسال در سال جاری گفت: به منظور مدیریت توزیع شیر خشک، بهبود کیفی سلامت و ترویج تغذیه با شیر مادر پس از ثبت اطلاعات نوزادان و کودکان در سامانه سلامت کودکان وزارت بهداشت، نسبت به ارجاع خانواده ها به مراکز بهداشتی جهت تحویل شیر خشک در قالب دریافت خدمات بهداشتی انجام و با هماهنگی های انجام گرفته توزیع شیرخشک بین این خانواده ها انجام می شود./ایرنا