ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام و جلوگیری از کلنگ‌زنی برنامه هایی که اعتبار آن تامین نشده اولویت دولت است، گفت: بیش از ۷۰ پروژه نیمه‌تمام استان تا پایان شهریور امسال در استان تکمیل می‌شوند.

حسن بهرام‌نیا شامگاه شنبه در نشست با معاونین و مدیران ستادی استانداری ایلام اظهار داشت: عملکرد چهار معاونت استانداری ایلام در سال گذشته قابل قبول بوده که نتیجه آن منجر به دستیابی استان ایلام به رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این دستاوردها در حوزه اربعین است، به‌طوریکه استان ایلام در بین ۳۱ ستاد اربعین کشور و پنج استان هدف، موفق به کسب رتبه نخست شد؛ علاوه بر این در حوزه اشتغال نیز استان ایلام مقام اول را در سطح کشور کسب کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: علاوه بر این موارد، در حوزه کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز استان ایلام حائز مقام اول در سطح کشور شد و در حوزه مدیریت منابع و نیروی انسانی نیز رتبه خوبی به دست آمد که این موفقیت‌ها در سایه همکاری و تلاش همه جانبه معاونین و مدیران کل ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی با وحدت نظر و عملکرد جهادگونه بدست آمده است.

بهرام نیا با بیان اینکه در راستای خدمت به مردم خستگی و شب و روز معنا ندارد، دست‌پاکی را از مهمترین ویژگی یک مدیر عنوان و اضافه کرد: مدیران با همین رویکرد تلاش کردند و در مجموع رتبه‌های خوبی در مقیاس ملی بدست آمد که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به میزان اعتبارات استان گفت: اعتبارات سفر استانی به میزان ۲ هزار میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این میزان در متمم سفر اول ۸۰۰ میلیارد تومان و در متمم سفر دوم به میزان یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت و در مجموع به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید.

استاندار ایلام عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم در استان ایلام، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و با در نظر گرفتن اعتبارات قابل ملاحظه، در تلاش هستیم تا پروژه‌های ۲۰ ساله را به سرانجام برسانیم که تکمیل پروژه های ایستگاه پمپاژ آب از مصادیق آن است و از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ آب، تعداد پنج ایستگاه در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهرام نیا اضافه کرد: حدود ۷۰ پروژه نیمه‌تمام با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان نیمه نخست امسال به سرانجام می رسند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: هیچ پروژه‌ای کلنگ زنی نمی شود، مگر آنکه اعتبار آن تامین شده باشد؛ به همین منظور به‌زودی سد «گدارخوش» با حضور مقامات کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تقسیمات کشوری نیز گفت: با شروع به کار دولت مردمی ایران قوی و بعد از پیگیری‌های فراوان در قالب یک فرآیند و پس از بررسی همه شاخص‌های مورد نیاز و اعزام تیم‌های ویژه از مرکز برای بررسی، در نهایت دهستان «آسمان‌آباد» به بخش ارتقاء یافت و نتیجه این تلاش و پیگیری‌های پیاپی و مستمر طی هفته گذشته این دستاورد به‌صورت رسمی اعلام شد، همچنین «دشت‌عباس» شهرستان دهلران به شهر ارتقاء یافت که موجب خوشحالی مردم این منطقه شد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سایر دستاوردها نیز گفت: علاوه بر انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان پس از ۴۰ سال، ۱۳ پرونده مالیاتی دیگر به استان منتقل شد که اتفاق بزرگی بود. در همین رابطه مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان بین شهرداری‌های استان تقسیم و بسیاری از مشکلات سال‌های اخیر در این حوزه برطرف شد؛ در این رابطه ۲۶ ماشین حمل زباله و چهار تانکر آبرسانی به شهرهای از جمله مهران، توحید هلیلان، آبدانان و چوار اختصاص یافت.

بهرام نیا افزود: همچنین در حوزه اقتصادی نیز موفقیت‌های خوبی در سطح استان بدست آمد و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت‌کشور در سفر اخیر خود از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان قدردانی کرد، در مجموع و طی این مدت تعداد ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده احیا شد.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه تورم در مقام اول کشوری بود اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته و بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، استان ایلام از نظر گرانی و تورم به رتبه پنجم رسیده و پنج پله بهبود داشته است و همچنان تلاش می کنیم که روند بهبودی شاخص‌های اقتصادی و کنترل نرخ تورم استمرار داشته باشد.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی از توفیقات استان در طی این مدت، در حوزه گردشگری بوده است، به‌طوری‌که ایلام به‌عنوان پدیده نوظهور گردشگری شناخته شد و برای اولین بار، ایلام در قالب یک استان گردشگر پذیر در حوزه اسکان مطرح شد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت درآمدزایی و اشتغال استفاده کرد و لازمه آن معرفی استان است که رسانه‌ها در این زمینه خوب ورود کردند و از همه آنها قدردانی می کنم.

بهرام نیا با بیان اینکه برجسته‌سازی نقاط قوت در راستای امیدآفرینی در جامعه از اولویت‌های اساسی است، ادامه داد: قبل از شهریور ماه امسال فاز اول سامانه گرمسیری اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با افتتاح آن، بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی مشروب و علاوه بر ایجاد اشتغال، حوزه کشت و زراعت استان نیز ارتقا می‌یابد.

وی با تأکید بر اطلاع رسانی اقدامات دولت در همه ابعاد، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز در راستای اعتلای ارزش‌های دینی اقدامات خوبی صورت گرفت که در طول تاریخ بعد از انقلاب بی سابقه بوده است، در همین راستا به منظور تقویت حوزه‌های علمیه استان مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان اعتبار تأمین شد که ۱۴ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته که برای اولین بار این میزان اعتبار در اختیار حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرده است.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در راستای توسعه یادمان‌های استان نیز اقدامی بی‌سابقه صورت گرفت و مبلغ بیش از ۶۲ میلیارد تومان اعتبار تأمین شد که از این میزان ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده و استان ایلام مقام اول کشوری در تخصیص اعتبار یادمان‌های شهدا در بین استان‌های کشور را کسب کرده است.

بهرام‌نیا بیان کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در قالب پویش «سلام شهید» در طی یک هفته تعداد ۲۶۵ دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران انجام گرفت که بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه بر لزوم پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی تأکید کرد و افزود: هیچ مصوبه شهرستانی نباید روی زمین بماند و همه مصوبات لازم الاجرا هستند، نظارت بر اجرای دقیق این پروژه‌ها از مهمترین رویکردها است.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات امسال و با تأکید بر اینکه مدیران حق حمایت و یا تخریب هیچ کاندیدی در انتخابات را ندارند، افزود: مدیرانی که قصد ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، باید در بازه زمانی ۱۹ خرداد ماه لغایت ۲۵ خرداد ماه نسبت به ارائه استعفای کتبی خود به مقامات بالاتر اقدام کنند./ایرنا