ایلام - مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: میانگین سن ازدواج در میان پسران این استان به ۳۱،۴۱ سال افزایش یافته است.

نجم الدین خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این مقدار در میان دختران ایلامی نیز به ۲۶،۵۸ سال رسیده است.

وی همچنین به میانگین سن طلاق در میان مردان استان پرداخت و افزود: بطور میانگین مردانی که سال گذشته در استان طلاق خود را ثبت کرده اند، حدود ۳۶،۶۶ سال سن داشته اند که این میزان در میان زنان ۳۱،۶۸ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: پارسال به ازای هر ۳،۹ ازدواج در استان یک طلاق روی داده درحالیکه این مقدار در سال ماقبل ۴،۲ بوده است.

خسروی تاکید کرد: چهار هزار و ۹۹ ازدواج پارسال در استان ثبت شد ، ولی این تعداد در سال ۱۴۰۰ بر اساس آمارهای اخذ شده چهار هزار و ۱۲۹ مورد بود که کاهش ۰/۸ درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۳۰۹ مورد از ازدواج های پارسال در استان ایلام مربوط به نقاط شهری و ۷۹۰ مورد در روستاها به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام در خصوص طلاق های ثبت شده پارسال نیز گفت: یک هزار و ۴۶ مورد طلاق در مدت یاد شده به ثبت رسید که ۶،۹ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

خسروی اظهار داشت: ۸۶۷ مورد از طلاق ها در شهرها و ۱۷۹ مورد نیز در روستاها صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی جمعیت استان از مرز ۶۰۷ هزار نفر عبور کرده که از این میزان ۳۰۹ هزار و ۲۴ نفر را مردان و ۲۹۸ هزار و ۷۱۱ نفر را زنان تشکیل می دهد./ایرنا