ایلام - فرماندار بدره گفت: عامل مراجعه برخی از شهروندان این شهرستان به مراکز درمانی بر اساس ارزیابی های دانشگاه علوم پزشکی ویروسی بنام «روتا ویروس » است.

یاسر علیزاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه گزارش هایی از بروز علائم شبیه مسمومیت در سطح شهر بدره دریافت شد که با توجه به افزایش مراجعات به مراکز درمانی که حدود ۲۵۰ نفر رسیده بود، تیمی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان به منطقه اعزام و از مناطق مختلف بازدید کردند.

وی افزود: فرضیه اولیه در این خصوص مسمومیت ناشی از آب شرب بود که در این ارتباط نمونه برداری و آزمایشات مختلفی توسط کارشناسان مربوطه صورت گرفت.

فرماندار بدره یادآور شد: امروز نتایج آزمایشات دریافت و مشخص شد با وجود علایمی همچون حالت تهوع و دلدرد مسمومیتی وجود ندارد و عامل آن ویروسی بنام روتا ویروس بوده است.

وی تاکید کرد: بنا بر اعلام وزارت کشور این ویروس در مناطق مختلف گزارش شده که یکی از این نقاط شهرستان بدره بوده است.

علیزاده ادامه داد: حدود ۳۰۰ مورد گزارش در خصوص ابتلا به این ویروس دریافت شد که ۱۵۰ مورد به صورت سرپایی درمان و مابقی نیز تنها در حد تزریق سرم بوده است و تنها یک مورد نیاز به بستری شدن پیدا کرده است.

فرماندار بدره گفت: هیچ گونه جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سرم به میزان کافی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

وی از شهروندان بدره ای خواست رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند./ایرنا