ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر فرآوری بلوط در استان، گفت: فرآوری بلوط در راستای تکمیل و تقویت زنجیره ارزش تولید محصولات، بسترساز رونق اقتصاد و اشتغال استان است.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برای فرآوری بلوط در استان افزود: بلوط بعنوان یک نعمت خدادادی و یک محصول در استان ایلام فراوان یافت شده که باید این مواد اولیه فرآوری شود.

وی با بیان اینکه فرآوری محصول بلوط می تواند تکمیل کننده زنجیره ارزش محصولات در استان باشد، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ محصول از محل فرآوری بلوط حاصل می شود که علاوه بر کمک به اقتصاد و اشتغال استان در رونق تولید و امید به زندگی بسیار اثرگذار است.

استاندار ایلام تاکید کرد: مسئولان و متولیان امر باید از ایده فرآوری بلوط با نگاه مثبت حمایت کنند و برای ایجاد ارزش افزوده این محصول با جدیت پای کار باشند.

بهرام نیا یادآور شد: فرآوری بلوط و تولید چندین محصول از آن یک ظرفیت بسیار خوب برای استان است و بعنوان یک زنجیره به هم پیوسته رونق اقتصاد و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

وی خواستار اهتمام و همکاری فنی و حرفه ای، تعاون روستایی و کمیته امداد استان برای حمایت از اقتصاد بلوط در استان شد و گفت: باید از ظرفیت پارک علم و فناوری استان برای فرآوری بلوط در استان بهره گرفته شود.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی از نظر آزمایشگاهی موارد استفاده بلوط را مورد بررسی قرار دهد و بعنوان یک طرح تحقیقاتی اثرات بیولوژیکی آن مشخص و نتایج آن اعلام شود.

مسئول به انجام رساندن این پروژه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و دبیر آن مدیرکل صمت استان است./ایرنا