ایلام - مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام گفت: این استان رتبه یک غرب کشور در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در سال ۹۸ را کسب کرد و جزو هفت استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی روز یکشنبه اظهار داشت: در آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس از پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی سال ۹۸ استان ایلام با ۵.۸۹، رتبه یک غرب کشور و جزو هفت استان برتر کشور در این شاخص معرفی شده است.

وی با بیان اینکه رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری در استان نتیجه بهبود شاخص‌های های امنیت سرمایه‌گذاری در استان است، افزود: امنیت بالای سرمایه‌گذاری در استان منجر به رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری استان در سال ۹۸ شد.

قیصربیگی وحدت و همدلی مردم و مسوولان استان و رایزنی های مداوم استاندار ایلام در ایجاد امنیت بالا و جذب سرمایه‌گذاری را تاثیر گذار خواند و یادآور شد: استاندار ایلام طی چند سال گذشته همواره با حرکت در مسیر وحدت، همدلی و تعامل سازنده توانسته است در بین دستگاهای اجرایی دولتی و غیردولتی استان انسجام و همگرایی ایجاد کند و با برنامه های مختلف و تاکید بر حضور مسوولان در بین مردم و اجرای طرح ها و برنامه های مختلف در این زمینه باعث مشارکت بالای مردم در امور مختلف باشد.

وی اضافه کرد: در طی سه سال گذشته استاتدار ایلام بیش از ۶۰۰ دیدار را با مسوولان ارشد کشوری و لشکری برگزار کرده و ایجاد سرمایه‌گذاری در استان یکی از مهمترین راهبردهای استاندار برای توسعه و ایجاد اشتغال استان به شمار رفته است.

وی گفت: بر اساس دیدگاه استاندار ایلام راه توسعه و ایجاد اشتغال در استان از مسیر سرمایه‌گذاری می گذرد و با بررسی آمارهای رسمی کشور، ایلام با کمک همه مسوولان استان در این حوزه گام های بلندی برداشته است.

قیصربیگی افزود: ظرف سه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان (قریب ۱۰۰ برابر بودجه عمرانی سال جاری) در استان ایلام سرمایه گذاری شده که این موضوع برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: ماحصل ایجاد تحرک بخشی گسترده استان طی سال های اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری منجر به کسب رتبه اول شاخص امنیت سرمایه‌گذاری استان در بهار ۹۸ و قرار گرفتن ایلام در ردیف هفت استان برتر کشور در این شاخص بسیار مهم و تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش "پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی فصول سال ۹۸" را که با سنجش "شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران" انجام شده، به تفکیک ۳۱ استان، ۳۸ مؤلفه، هفت نماگر و ۹ حوزه کسب و کار منتشر کرده است.

در این گزارش استان‌های کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری دسته بندی شده اند و بر این اساس خراسان جنوبی با ۵.۶۲ و یزد با ۵.۵۷ امن‌ترین و تهران نیز با ۶.۵۱ ناامن‌ترین استان‌ها برای سرمایه گذاری معرفی شده است./ایرنا