ایلام - معاون راه های فرعی و اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از مهرماه سال گذشته تا کنون هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی بهسازی و آسفالت شد.

شعبانعلی خاوری در حاشیه بازدید نایب رییس مجلس شورای اسلامی از پروژه های شهرستان دهلران در جمع خبرنگاران به اجرای طرح ابرار در سراسر کشور اشاره و افزود: در این طرح در یک دوره یکساله از مهرماه پارسال تا کنون این میزان از راه های روستایی کشور بهسازی و آسفالت شده است.

وی یادآور شد: سهم استان ایلام بهسازی و آسفالت ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی است که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای این هفت هزار کیلومتر بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است و چیزی در حدود همین رقم نیز برای ادامه کار تا پایان سا ل جاری پیش بینی شده است.

خاوری گفت: تعهد سال جاری بهسازی ۲۶۰ نقطه حادثه خیز کشور است که تاکنون ۲۰۰ نقطه بهسازی شده است و برای این طرح پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده و تنها ۶۰ نقطه باقی مانده است.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان حدود ۱۲ هزار نفر از نیروهای راهداری در مسیرهای مختلف با ۲ هزار انواع وسیله نقلیه در سراسر کشور آماده استقرار برای خدمات رسانی در نقاط پیش بینی شده در طرح راهداری زمستانی هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی امروز پنجشنبه در سفری یک روزه وارد استان ایلام شد.

بازدید از پروژه های شهرستان های آبدانان، دره شهر، دهلران و شرکت در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان از مهمترین برنامه های سفر علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام است./ایرنا