پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام - ویرا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تشدید برخورد با تخلفات ساکن و پارک های مورب در معابر درونشهری ایلام خبرداد.

سرهنگ "ابوالفضل کوهزادی" درگفت و گو با پایگاه خبری پلیس اظهارداشت : پارک خیابانی وسایل نقلیه در حاشیه معابرکه معمولا باعث بی نظمی و آشفتگی ترافیکی شده در اکثر شهرها پدیده ای رایج و کم و بیش عادی قلمداد می شود.

وی افزود: استفاده وسایل نقلیه از سطح خیابان ها به عنوان پارکینگ هنگامی مشکل چندانی ایجاد نمی کند که تعداد وسایل نقلیه درشهر نسبت به ظرفیت خیابان ها کم باشد اما با توجه به آهنگ رشد وسایل نقلیه خیابان ها به علت نداشتن ظرفیت، جوابگوی این حجم از ترافیک و توقف به ویژه درساعات پیک ترافیک و اوج بار نیستند.

کوهزادی ادامه داد: به همین دلیل انتخاب سطح خیابان بعنوان پارکینگ از نامناسب ترین روش های حل مسئله پارکینگ است زیرا غالبا بخش مفید و قابل تردد خیابان به پارک وسایل نقلیه اختصاص می یابد و همین مسئله باعث کاهش ظرفیت خیابان ، ممانعت ازسبقت ، افزایش تصادف و ایجادخطر برای عابران پیاده و کندی ترافیک می شود.

وی تصریح کرد: از نظر رانندگان وسایل نقلیه شخصی، بهترین محل پارکینگ، جلو محل کار آنها و حداکثر در چند متری آن است، اما تامین این خواسته به دلیل کمبود فضای کافی در هسته اصلی شهر غالبا دشوار و غیر ممکن است.

این مقام مسول تاکید کرد: طرز پارک کردن وسایل نقلیه در حاشیه خیابان نیز نکته مهمی است که رانندگان می بایستی در هنگام توقف به آن توجه کنند و رانندگان حسب مورد ،وسیله نقلیه خود را موازی جدول کناری خیابان یا به حالت زاویه دار پارک می کنند.

این مقام انتظامی توضیح داد: هرکدام از این 2 روش مزایا و معایبی دارد: در پارک موازی طولی از جدول یا کناره خیابان که برای توقف وسیله نقلیه لازم است ، به حداکثر خود می رسد درصورتیکه اگر وسیله نقلیه با حالت عمودی یا با زوایه پارک شود این طول اشغال شده کمترخواهد بود و برای اکثر رانندگان پارک به حالت عمودی یا زاویه دار مناسبتر است زیرا ورود و خروج از پارک در این حالت راحت تر از حالت موازی است.

رئیس پلیس راهوراستان همچنین اضافه کرد: از معایب دیگر پارک زاویه دار یا همان پارک عمودی و مورب خطرناک بودن در موقع خارج شدن و قطع ترافیک عبوری است به علاوه در مواقعی که ارتفاع جدول کم است امکان اشغال قسمتی از پیاده رو توسط وسیله نقلیه وجود دارد ،زیرا وسایل نقلیه می توانند تا حدی چرخ های جلو خود را در پیاده رو جلو بیایند و سدی برای عابران پیاده به وجود بیاورند.
سرهنگ کوهزادی درپایان یادآور شد : به همین دلیل براساس مقررات پلیس راهور ضمن ممانعت از توقف زاویه داروسایل نقلیه در حاشیه معابر اصلی هسته مرکزی شهر با آندسته از خودرو‌های که بصورت زوایه دار یا در محل ممنوع پارک کنند برخورد قانونی خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group