نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مهمترین امر به معروف و نهی از منکر انجام کارهای فرهنگی در زمینه جلوگیری از تجمعات و تشویق به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی آحاد جامعه، توسط فرهیختگان استان است.

به گزارش ویرا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با روسای دانشگاه های ایلام اظهار داشت: باتوجه به گسترش همه جانبه کرونا در مقطع کنونی موضوع نجات جان انسان ها برای همگان از  اهمیت زیادی برخوردار است ، بنابراین مسوولان و البته مردم باید با تمام توان و ظرفیت های موجود و با کمترین آزمون و خطا در زمینه مهار کرونا پیش بروند.

امام جمعه ایلام با بیان اهمیت برنامه های فرهنگی و اقتصادی در بحث پیشگیری و درمان بیماران کرونایی، خواستار همکاری و مساعدت لازم اساتید هیات علمی، روساء و سایر کارمندان در بخش های مختلف دانشگاه های استان، در زمینه آگاهی رسانی به آحاد مردم استان بمنظور جدی گرفتن ویروس واگیر و عفونی کرونا شد.

کریمی تبار اضافه کرد: همچنین در این برهه زمانی که بسیاری از مشاغل آسیب دیده اند مشارکت در امر پرداخت کمک های مالی در قالب پویش امید و همدلی برای تهیه اقلام دارویی، تجهیزات بیمارستانی و سایر ملزومات پزشکی در کمک به بهبود بیماران کرونایی استان نیز دور از اهمیت نیست.

وی تاکید کرد: جای سوال و بحث است چرا استان کم جمعیت ایلام با وجود هشدارهای مکرر بهداشتی باید رکورددار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور باشد.

وی گفت: ارائه نقطه نظرات و پیشنهادها یا انتقادات علمی از سوی کارشناسان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی برای مهار و یا کاهش حجم ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا باید به اطلاع مسوولان ذیربط ستاد مبارزه با کرونا برسد و در صورت لزوم اجرایی شود.

محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در خصوص برنامه های کنترل رعایت بهداشت عمومی و همچنین اقدامات در حال انجام برای تجهیز برخی بیمارستان های سطح شهر ایلام، به دستگاه اکسیژن ساز توضیحاتی ارائه داد و بر اهمیت پیشگیری در این بیماری نسبت به درمان آن تاکید کرد.

به گزارش ستاد استانی مبارزه با کرونا شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت سیاه و سایر نقاط به رنگ قرمز هستند و تعداد فوتی های استان نیز ۲ رقمی شد.