تلخند- سایت ویرا-از اصناف و بازاریان استان ایلام به عنوان قشر مولد جامعه به دلیل وضعیت سیاه گسترش کرونا درخواست شده که کرکره‌ها را پایین بکشند و در صورتی که از اجرای این دستور امتناع ورزند به دستور دستگاه‌های نطارتی پلمپ می‌شوند.

🔹در این شرایط بغرنج اقتصادی مردم بویژه بازاریان، انتظار اصناف و بازاریان که از طریق صدور چک اقدام به گردش مالی و خرید اجناس می‌نمایند این است دستگاه قضایی و بانک‌ها و نیروی انتظامی نیز تعطیل باشند تا طلبکاران نتوانند اقدام به برگشت چک بدهکاران بزنند.

🔹اصناف پلمپ! بازار پلمپ! اما نیروی‌انتطامی و بانک‌ها و دادستانی باز باشند؟ آن وقت چک‌ها برگشت می‌خورند و پرونده‌های متعددی تشکیل می‌شود.

🔹پینشهاد می‌شود حداقل دادستانی ایلام تا بهبود شرایط و اوضاع دستور پلمپ هیچ مغازه‌ای را ندهند و بانک‌ها نیز با استمهال وام‌ها زمینه‌ی حضور اصنافی که درامد خود را از دست داده‌اند و بدهکارند در منزل فراهم نمایند نه در زندان!

🔹دادستانی ایلام مثل تمام ادارات استان به دلیل حضور گسترده‌ی مردم منشا و کانون کروناست و تعدادی از قضات این نهاد به کرونا مبتلا شده‌اند که جا دارد ستاد ملی کرونا در این زمینه نیز چاره‌اندیشی نماید و یک برگ کپی از مصوبات را برای ستاد استانی کرونا فکس نماید.

🔹چنانچه در این شرایط امکان تعطیلی دستگاه قضایی وجود ندارد اصناف و بازاریان نیز به روال سابق کرونا بفروشند و بخرند!

@weerair