سایت ویرا- فرج‌اله صیدمحمدی - یک سال از ترور ناجوانمردانه فرمانده سپاه قدس و فرمانده قلوب ملت ایران در کشور عراق توسط دشمن دیرینه‌ می‌گذرد و اشک‌ها و حسرت‌های فراوان پس از شهادت حاج‌قاسم نیز هم‌چنان باقیست.

شهید سلیمانی فقط یک سردار نبود! بلکه یک مکتب؛ یک فرهنگ و تبلور توام مقاومت،محبوبیت و ایثار بود که صدها هزار نفر از انسان‌های آزاده در ایران و منطقه به احترامش سنگ سراچه دل به الماس آب دیده سفتند.

اپیزود اول:

سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی از فرزندان دیار تم‌گرفته کرمان در قامت یک بسیجی و فرمانده به درجه‌ای از ایثار رسید که حتی پس از شهادت نیز سیره او به یک فرهنگ تبدیل و صدای او پیشواز تلفن‌های همراه جوانان این مرز و بوم شده است...

«ما ملت شهادتیم!

ما ملت امام حسینیم!

مرد این میدان ما هستیم!»....

حضور شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در مبارزه با اشرار در مرز‌های کرمان و سپس معنی‌بخشیدن دیپلماسی مقاومت در منطقه از وی یک فرمانده قاطع و نستوه معرفی کرد؛ حضور در میان مردم در دوران مصائب و دشواری‌های روزهای بحران به ویژه حادثه سیل خوزستان و... به محبوبیت حاج‌قاسم بیش از پیش افزود. قلوب مردم ایران برای همیشه موزه‌ خاطرات و سبک زندگی اوست؛ او بود که علی‌وار زندگی کرد و مبنای زندگی او بر پایه شهادت و پی‌نوشت آن از خودگذشتگی و خلوص بود.

اپیزود دوم:

سرور و خرسندی ما از آنجا بیشتر نشات می‌گیرد که مکتب شهید سلیمانی و حاج‌قاسم به نیکویی در نزد خانواده ایشان نهادینه و به نسل‌های دیگر منتقل می‌شود.

فرزند شهید قاسم سلیمانی که هستید باید زینبی باشید تا مصائب و راه‌ سنگلاخی و پر از خار مغیلان را با حفظ ارزش‌ها، حریم‌ها و حرمت‌ها در جهت رسیدن به آرمان‌ها هرچند سخت و دشوار اما استوار و پایدار طی طریق نمایید.

بصیرت و جایگاه فرزند شهیدبودن از آنجا عیان می‌شود که 《زینب سلیمانی》 دختر شهید سلیمانی طی نامه‌ای خواستار "حذف عنوان بنیاد از ردیف بودجه ۱۴۰۰ و اختصاص این بودجه‌ها به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج قاسم است که سلوک آن شهید عزیز نیز همین مرام بوده است."

درایت و بصیرت این فرزند شایسته‌ ایران ناشی از تنفس در مکتب سردار سلیمانی است و به راستی می‌توان گفت سردار سلیمانی یک مکتب همیشه زنده است.

اپیزود سوم:

حاج قاسم آن‌گاه سردار دلها لقب می‌گیرد که وقتی به نماز ایستاده بود در قدقامت عشق از دست فرزند شهید "حسین بواس" یک شاخه گُل گرفت، آن گُل یک دسته‌گل از سوی ملت ایران برای همه‌ی رشادت‌ها و ایثار این فرزند رشید و مرد میدان‌های دفاع و صلح بود.

سوالی که از نسل جوان کشور باید پرسیده شود این است که" راز مشهور بودن در عین محبوبیت سردار سلیمانی چه بود؟" ۰

چرا باید یک کودک در میان آن جمعیت گل را تقدیم حاج قاسم نماید اما دشمن چندین سال به دنبال ترورش باشد؟ یکی از رموز رسوخ و ماندگاری سردار سلیمانی در یادها و اذکار مردم این بود که هیچ‌گاه خود را وارد مسئولیت‌های سیاسی ننمود. و اینک پس از یک سال از عروج ملکوتی‌اش، از آن ۱۳ دی ۹۸ ایران اسلامی برای "کیان ایرانی" غم به چهره دارد و برای آن شخصیت جهان و وارسته که سر در آسمان و پای در زمین داشند هیچ‌گاه مرگ، پایان او نخواهد بود و بی‌تردید سردار دلها طلوعی است که هیچ‌گاه غروب نخواهد کرد.

اپیزود چهارم:

شهید سلیمانی در یک شب زمستانی که همه خواب بودند مورد حمله تروریسی ترامپ و نیروهای تحت امرش قرار گرفت و به شهادت رسید و صدها و بلکه میلیون‌ها نفر انسان آزاده در ایران و دنیا از او به عنوان ژنرال ایرانی یاد کردند و پذیرفتند که او چه شخصیت مبارز و برجسته‌ای است که امریکا و اسرائیل رودررو نتوانستند وی را به شهادت برسانند و پس از یک سال از شهادتش یاد و خاطره‌ی او در ذهن مردم باقی مانده است. اما یک‌سال بعد از شهادت شهید سلیمانی، عاملین این ترور بزدلانه و در راس آنها دونالد ترامپ با خفت و خواری در معرکه‌ انتخابات امریکا باختند و کاخ سفید را باید ترک کنند و میلیون‌ها نفر از جمله در ایران و امریکا خوشحال از رفتن ترامپ و گفتمان ترامپیسم به آینده دنیا خوش‌بین شدند. خون‌بهای قاسم سلیمانی می‌تواند آزادی عراق، رفتن امریکا از این کشور و منطقه، حذف ترامپ از عرصه‌ی قدرت و اجماع جهانی بر علیه ترامپ و رفتارهای خصمانه امریکا و کناره‌گیری او از قدرت برای همیشه است.