سایت ویرا -صبح روز دوازدهم بهمن ماه یکی از دردناک‌ترین خبرهای چند سال اخیر را در ایلام شنیدیم. 🔹یک کارمند بانک پس از به قتل رساندن همسر و دو فرزند خود با سلاح شکاری، در یکی از شعب بانک تجارت به زندگی خود پایان داد و علامت سوال بزرگی را در مقابل تمام قضاوت‌ها و شنیده‌های افکار عمومی قرار داد.

🔹دلیل این اقدام وحشتنناک در دست بررسی است و قضاوت را باید به کاراگاهان پلیس و افکار عمومی سپرد اما عمق این فاجعه تا ماه‌ها بر چهره شهر چنگ خواهد کشید. 🔹این خبر در زمره حوادث و از نظر شگفتی و ارزش خبری یک خوراک مناسب خبری برای رسانه‌های بومی و ملی بود و به سرعت نور منعکس و بازنشر شد.

🔹اولین رسانه منعکس‌کننده این خبر کانال "ایلام روز" بود و این رسانه‌‌ی مجازی و نوپا را وارد یک ازمون نسبتا بزرگ کرد و انتشار آن در سطح جامعه موجی از دل‌آزردگی و افسوس را در خاطر مردم استان ایجاد کرد.

🔹به سادگی نمی‌توان از کنار حادثه خودکشی و دیگرکشی گذشت و وقتی یک کارمند بانک با حقوق دریافتی متوسط به بالا اقدام به این فعل ترسناک می‌نماید باید بیشتر از هر زمانی ترسید که خودکشی در ایلام فقط به دلایل فقر اقتصادی نیست و در چرایی آن باید روان‌شناسان و جامعه‌شناسان استان و کشور وارد عمل شوند و به انتشار صرف یک خبر اکتفا نشود.

🔹فوت ۴ نفر در چند ساعت با اسلحه‌ی شکاری این سوال بزرگ را پیش‌روی چشمان مردم قرار داده است که یک خانواده در مرکز شهر ایلام چرا باید سلاح شکاری در منزل نگهداری نماید تا در شرایط بحران این‌گونه به قلب شهر شلیک کند و سکوت صبحگاهی سعدی را در هم شکند؟! متولیان صدور مجوز اسلحه‌ی شکاری چه ملاک‌ها و معیار‌هایی برای صدور مجوز به شهروندان دارند؟ و هرچند مشخص نیست این اسلحه مجوز داشته یا فاقد مجوز بوده است.! 🔹در کنار تمام دلایلی که منجر به صدور جواز فوت چهار نفر در یک ساعت خاص شده است می‌توان به شرایط روانی ناشی از کرونا اشاره کرد که استانه‌ی تحمل ساکنین کره زمین را به شدت پایین آورده است و تا‌ب‌اوری دیگر تاب مقابله با این ویروس و معضل روانی را ندارد. 🔹نکته‌ی پایانی و مهمی که باید توسط رسانه‌ها و افکار عمومی مورد توجه جدی قرار گیرد پرهیز از شایعه‌پراکنی پیرامون این حادثه تلخ می‌باشد و اینکه خانواده‌ها تلاش نمایند فرزندان خود را در معرض این اخبار ترسناک قرار ندهند. @weerair