✍سایت ویرا - یادداشتی از مانشت خواندم که زلالی و روشنی‌اش را از چشمه‌های سراب‌کارزان به ادب نغز و پرمغز به ارمغان گرفته بود؛ از کرشمه‌ها و ناز و ادای کرونا سخن رانده بود و بی‌پیرایه و عریان اما کوتاه کووید ۱۹ را به زیبایی قلم آراسته بود و تا به این ویروس نرسیدم معنی سخنش را نمی‌دانستم.

🔹بله حکم برای کرونا پیک است! حکمی که ما و حاکمان بی‌تک در شکل‌گیری آن نقش‌ داشته‌ایم؛ کرونا قمارباز قهاری است؛ اما هنوز نمی‌دانیم از روی دست وسط یارِ بازی که مثل هنداونه باز نشده است نمی‌توان حکم کرد.

🔹حاکمان کرونا‌زده کشور می‌بایست قِر و فِر این حریف چینی چغر و بدبدن را قبل از آغاز بازی پیش‌بینی و دست‌خوانی می‌کردند تا بدانند ویروسی که ۱۹ است، بیست نیست و نقطه ضعف دارد و نقاط ضعف آن را پیدا کنند؛ فقط تیرانداز ماهری به مانند پاريس يا آپولون لازم بود تا قوزک پای آشیل را هدف قرار دهد.

🔹اگر دستتان خالی است و کاری از دستتان بر نمی‌آید حکمتان را "پیک" نکنید ، چند بار پیک؟ پیک یک پیک دو پیک سه پیک چهار این پَیک آخر رو بریزید لطفا!

🔹یک دست از این بازی را با "دل "امتحان کنید ؛با دل و جان برای مردمی که زخم‌هایشان آن‌چنان عمیق است که نمک شما نیز اثرگذارش نیست، حکم کنید؛ با دل حکم کنید و حاشیه‌ها را کنار بگذارید و بر دل مردم حکومت کنید؛ بغایت دل‌شکسته، معترض و مقروض هستند، نگذارید به جای پاکبان ، شهردار و شورا واکسن بزنند! 🔹شما به دل حکم کن نمکی باش بر زخم‌هایمان! شما "دل‌گیانی" حرفاتو با مردم در میان بگذار تا ما نمک‌ نریزیم برایتان و کاریکارتوی از نمکدان نکشیم!

🔹ما از عمق باور و جان‌سختی‌مان و از لابلای نفس‌‌ نفس‌ زدن‌هایمان به تعداد نفس‌های شمرده‌نشده کادر درمان سوگند می‌خوریم؛ پشت سر شما به قامت نماز ایستاده‌ایم؛ کفر اگر نباشد به شما ایمان آورده‌ایم؛ به شما اقتدا کرده‌ایم؛ به قشر پزشک و دانشگاه امیدواریم هنوز! دل بسته‌ایم! حکم همه ما دل است برای شما؛ به حرف دلتان عمل کنید به حرف علم؛ نه دستورالعمل‌های میخی، مقطعی و انتخاباتی و سیاسی و سفارشی همین!

🔹به مردم دروغ گفته شد مردم به آمار بی‌اعتماد شدند! مردم به شما و همه حاکمان ستاد کرونا بی‌اعتماد شدند! قطره‌ای باران نبارید و سیلی جاری نشد اما به دروغ گفتند سیل می‌آید تا مردم نروند بیرون،؛هرچند شما مقصر نیستید! وقتی ۱۳ بدر همه پارک‌ها و تفریح‌گاه‌های ناچیز ایلام بسته شد در تفرج‌گاه ششدار ایلام حدود شش هزار(فردا مواخذه می‌کنند این عدد از کجا آمد) نفر جمع می‌شوند نوعی ناسازگاری و اعتراض فراگیر و دلیلش یه نه بزرگ به حکم تکراری و مزخرف "پیک" است. حکمتان را تغییر دهید یا تغییر کنید!.

🔹اما کرونا آنقدر هم که می‌گویند بد نیست؛ دلها به هم نزدیک‌تر می‌شود؛ فقط نمی‌توانید لپ‌های چال‌افتاده پسرتان را ببوسید؛ همسرتان را فقط تا دم در اتاق می‌بینید؛ اگر شما ناقل باشید و مادرتان به کرونا مبتلا شد یک عمر خودتان را نخواهید بخشید! البته برای خودتان تب و لرز و استخوان درد و سردرد و سرفه و سنگین‌شدن تنفس به همراه دارد که می‌شود تحملش کرد و شاید کمی بمیرید همین.!

🔹حکمتان "دل" باشد تا از پیک چهارم کرونا عبور کنیم آقای دکتر نمکی، آقایان ستاد ملی و استانی کرونا! @weerair