ایلام - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای اصلاح خطوط لوله در شبکه آبرسانی شهر ایلام به دستور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

"پرویز ناصری" شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در یک ماه گذشته بیش از ۶۰۰ مورد، تعمیرات شکستگی خطوط لوله شبکه آبرسانی شهر ایلام انجام شده است.

وی در خصوص قطع مکرر آب در سطح شهر ایلام به دلیل فرسودگی و شکستگی لوله های شبکه آب، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل قطع و هدر رفت آب در این شهر به دلیل فرسودگی خطوط لوله شبکه آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر اینکه بر اساس سرانه، آب مورد نیاز برای مصرف شهر ایلام ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: به دلیل فرسودگی خطوط لوله شبکه آبرسانی و هدررفت بالای آب، هم اکنون هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شهر ایلام می‌شود.

ناصری با بیان اینکه با وجود ورود این میزان آب به شبکه لوله کشی شهر ایلام بازهم در تابستان مشکل قطع آب در برخی نقاط این شهر وجود دارد، افزود: شبکه آب شهر ایلام بیش از ۲۵۰ کیلومتر است که با اختصاص این اعتبار، در آینده نزدیک عملیات تعویض و اصلاح بخشی از این شبکه آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: خطوط لوله شبکه آبرسانی در برخی نقاط سطح شهر ایلام مربوط به ۵۰ سال پیش می باشد و کاملا فرسوده است که پیش از این برای اصلاح و تعویض شبکه اعتباری تخصیص نیافته بود و با پیگیری استاندار یک هزار میلیارد ریال برای اجرای آن اختصاص یافته است.

ناصری تصریح کرد: در راستای جلوگیری از هدر رفت آب، شهروندان می‌توانند هرگونه شکستگی شبکه توزیع آب را به مرکز ارتباط مردمی به شماره تماس ١٢٢ گزارش داده تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

به گزارش ایرنا، شهر ایلام ۲۳۰ هزار مشترک آب و حدود ۹۰ هزار مشترک فاضلاب دارد./ایرنا