ایلام - استاندار ایلام تاکید کرد: برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی استان تمامی اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ باید جذب شود و قصور و کوتاهی مدیران در این راستا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست‌.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست تسهیلات تبصره ۱۸ با انتقاد از روند جذب اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ در استان اظهار داشت: مدیران حوزه اقتصادی مرتبط و مدیران بانک هایی که کم کار هستند، بطور قطع برکنار می شوند.

وی افزود: بانک های استان و دستگاه صمت باید اعتبارات را جذب کنند و در غیر اینصورت مدیر متولی باید جوابگو باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: تمامی شرکت غیر بومی باید در استان گشایش حساب داشته باشند و این مهم باید اجرایی شود که تاکنون بیش از ۶۰ شرکت به وعده خود عمل کرده و گشایش حساب داشتند.

بهرام نیا اضافه کرد: فرصت جذب تسهیلات تا آخر تیرماه سال‌جاری است ، اگر در موعد مقرر این مهم محقق نشود، مدیران باید پاسخگو باشند.

استاندار ایلام یادآور شد: اگر چنانچه مدیران اعتبارات مصوب شده استان را تا پایان تیر ماه جذب کنند، عملکرد آنان قابل قبول است.

 

ایلام در حوزه صنایع دستی سرآمد است

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در ایلام گفت: ایلام در حوزه صنایع دستی و گردشگری سرآمد است که باید به این حوزه بیش از گذشته توجه شود.

وی همچنین با اشاره بازدید از نمایشگاه صنایع دستی منطقه غرب در ایلام، اضافه کرد: در این نمایشگاه گلایه اصلی برخی هنرمندان کمبود سرمایه بود که در قالب تبصره ۱۸ به متقاضیان تسهیلات اعطا می شود.

بهرام نیا اضافه کرد: صنایع دستی این استان با قیمت بسیار نازل به کشورهای اروپایی صادر می شدکه این پتانسیل که در استان است باید تقویت تا موجب ارتقا سطح درآمد و اشتغال استان می شود./ایرنا