ایلام - مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: دولت سیزدهم ۴٠ میلیارد ریال اعتبار را جهت تکمیل ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه ایلام، محمدجواد یگانه روز شنبه اظهار داشت: کار احداث ترمینال فرودگاه شهدای ایلام در ۲ فاز سال ۹۲ آغاز شد که فاز اول آن سال ۹۶ به اتمام رسید و فاز دوم هم اکنون با پیشرفت ۹٠ درصد در حال ساخت است.

وی افزود: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به استان و بازدید از ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام مبلغ ۴٠ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل این پروژه اختصاص یافت که تاکنون از این میزان ۱۴ میلیارد ریال جذب شد و مابقی طی ۲ ماه آینده همزمان با پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام بیان کرد: تجهیزات داخل ترمینال به مبلغ ۶۵ میلیارد ریال خریداری شده که در صورت تکمیل نصب می شود.

 

جابجایی ۳۹ هزار ۳۵٠ مسافر از طریق فرودگاه شهدای ایلام

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه در مجموع ۳٠۶ نشست و برخاست با جابجایی ۳۹ هزار ۳۵٠ مسافر در فرودگاه شهدای ایلام انجام شده است.

یگانه بیان داشت: همچنین در این مدت ۳۴۳ هزار کیلوگرم بار از طریق چهار شرکت هواپیمایی اسمان، زاگرس، ماهان و ایران ایر در مسیرهای ایلام _ تهران، ایلام _ مشهد و برعکس صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: روزانه ۷٠٠ مسافر و هفتگی پنج هزار مسافر از طریق فرودگاه شهدای ایلام جابجا می شوند.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام افزود: فرودگاه شهدای ایلام آمادگی راه اندازی پرواز ایلام _ نجف و برعکس در ایام اربعین را در صورت داشتن متقاضی دارد./ ایرنا