ایلام - استاندار ایلام حداکثر مدت زمان پاسخ به استعلامات و صدور مجوزها حوزه تولید و سرمایه گذاری را دو هفته اعلام کرد و گفت: اگر چنانچه پاسخ به استعلامات بیش از زمان تعیین شده باشد به منزله جوابیه مثبت آن دستگاه و آغاز کار فعالیت برای ایجاد طرح بلامانع تلقی و طرح مورد نظر باید عملیاتی شود.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: برای گرم شدن دودکش کارخانه ها و همچنین چرخیدن چرخ کارخانجات صنعتی استان نیازمند اهتمام و همدلی همه دستگاه ها هستیم و پاسخ دهی به استعلامات در حوزه تولید و سرمایه گذاری در اسرع وقت ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مدیران علاوه بر فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاران باید تسهیل کننده امور نیز باشند و اگر چنانچه مدیری سهل انگاری کند قطعا جایگاهی در مدیریت استان نخواهند داشت.

استاندار ایلام تاکید کرد: شایسته نیست که برای استعلام ایجاد یک کارخانه آجر و سفال در استان که در این شرایط اقتصادی حدود ۴۰۰ نفر اشتغالزایی دارد یک جوابیه استعلام حدود سه ماه طول بکشد.

وی با هشدار به برخی مدیران استان، گفت: چنانچه مشخص شود مدیری در صدور پروانه آغاز فعالیت کارخانجات و واحدها تعلل کرده علاوه بر خارج شدن از چرخه مدیریت استان، به شدت با وی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به سهل انگاری برخی مدیران در اجرای برخی مصوبات نشست، گفت: مسئولیت مستقیم اجرای مصوبات خود اعضای کارگروه آن نشست هستند و هر مدیری که به مصوبات نشست ها بی توجه باشد بزودی تعیین تکلیف می شود.

وی از معاونین استاندار خواست تا مدیرانی که در روند اجرای مصوبات کم توجهی می کنند را بسرعت شناسایی کنند.

 

پیگیری برای بازگشایی مرز چیلات

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های انجام شده توسط وزیر کشور و سفارت ایران در عراق برای بازگشایی مرز چیلات گفت: بازگشایی این مرز با جدیت در حال پیگیری و با توجه با مکاتبات و پیگیری های سفارت ایران در عراق وزیر کشور به همین زودی از سمت چیلات هم خبرهای خوبی در راه است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: سه بازارچه استان در دستور کار است و مقرر شده بود که ۱۰ روز پس از ماه رمضان به استان واسط استان سفر کنیم که به دلیل مشکلاتی این سفر در آن مقطع انجام نشد ولی برنامه داریم این سفر در آینده نزدیک انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: بازاچه هلاله شمالی زمینه توسعه صادرات بین ایلام و دیاله را فراهم می کند.

گفتنی است در این نشست استاندار ایلام برای حل مشکل تامین برق مورد نیاز سیمان ایلام با مدیرعامل برق منطقه غرب کشور و مدیرکل صدا و سیما برای تسریع در پاسخ به استعلام برای آغاز بکار کارخانه آجر و سفال صالح آباد بصورت تلفنی گفت و گو کرد./ایرنا